سید کمال‌الدین میرجعفریان در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تشکیل جلسات منظم کمیسیون ماده ۱۱ و کارگروه‌های زیربنایی تلاش ما بر این است تا زیرساخت‌های لازم را در این شهرک‌ها، نواحی صنعتی و دانش‌بنیان مهیا کنیم تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند طرح‌های مورد نظر خود را اجرایی کنند. وی تصریح […]

سید کمال‌الدین میرجعفریان در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تشکیل جلسات منظم کمیسیون ماده ۱۱ و کارگروه‌های زیربنایی تلاش ما بر این است تا زیرساخت‌های لازم را در این شهرک‌ها، نواحی صنعتی و دانش‌بنیان مهیا کنیم تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند طرح‌های مورد نظر خود را اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده فعالان بخش فناوری‌های نوین جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، پرداخت تسهیلات و حمایت همه‌جانبه از آنها برای تولید محصول و تجاری‌سازی مورد توجه قرار گرفته و از طریق بانک‌های عامل نیز تسهیلات منابع مورد نظر پرداخت می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ما تلاشمان بر این است تا با هدف ایجاد کسب و کار نوین به شکل تقاضامحور و افزایش بهره‌وری در این حوزه کسب و کارهایی که بیشتر مورد حمایت فنی و اجرایی قرار می‌گیرند، هدف‌گذاری درستی را در مسیر تقویت اشتغال و سودآوری داشته باشند.

میرجعفریان افزود: مقام معظم رهبری نیز در شعار سال تاکید بسیار زیادی بر مؤلفه‌های اقتصاد دانش‌بنیان داشتند که قطعاً با حمایت و پشتیبانی از این بخش می‌توان اشتغال فراوانی را نیز ایجاد کرد.

وی همکاری خوب دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و شهرک‌های صنعتی را در ایجاد این زیرساخت و پذیرش تقاضاها یادآور شد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون چندین مورد درخواست صدور مجوز را دریافت کردیم و با هماهنگی سایر نهادها و دستگاه‌ها سعی بر این است تا به صدور مجوزها سرعت بیشتری داده شده و تسهیل‌گری نیز به وجود آید.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل رفع موانع را در این زمینه یادآور شد و اضافه کرد: با تاکید مسئولان کشوری و استانی و با هدف تسهیل‌گری در صدور مجوزها، سعی بر این است تا قوانین مخل و آسیب‌آفرین به عرصه تولید از میان برداشته شده و حمایت همه‌جانبه را از ایجاد و توسعه شهرک‌های دانش‌بنیان و کارآفرینی در این زمینه شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/

منبع