در خصوص احداث دامداری سه هزار راسی با توجه به اتمام استعلامات چهارده گانه و آبرسانی از سد سامبور با هزینه شرکت سرمایه گذاری فکا مقرر شد تا یکماه آینده زمین تحویل شرکت مربوطه شده و تجهیز کارگاه انجام شود.

به گزاش آذرمغان، ولی اسماعیلی بعد از اخذ مصوبه شهرستان شدن انگوت به دنبال اشتغال جوانان رفت.

امروز جلسه‌ای ۴ ساعته با حضور ولی اسماعیلی نماینده گرمی، موران و انگوت و نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی، دکتر رضوانی فر مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا، دکتر قاسم رحیمی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، مدیر عامل هلدینگ صنایع عمومی، مدیر عامل هلدینگ داروی، مدیر عامل هلدینگ معدنی در خصوص بررسی پیشرفت پروژه های شستا در استان اردبیل برگزار شد.

بررسی پروژه‌های شهرستان های اردبیل، خلخال، مشگین شهر، نیر، نمین توسط دکتر رحیمی ارائه خواهد شد.

مصوبات و بررسی‌ها در مورد پروژه‌های شهرستان گرمی مغان و شهرستان انگوت مغان به شرح ذیل است؛

۱- در خصوص احداث دامداری سه هزار راسی با توجه به اتمام استعلامات چهارده گانه و آبرسانی از سد سامبور با هزینه شرکت سرمایه گذاری فکا مقرر شد تا یکماه آینده زمین تحویل شرکت مربوطه شده و تجهیز کارگاه انجام شود. کلنگ زنی و آغاز عملیات عمرانی و اجرایی هم همزمان توسط مسئولین انجام خواهد شد.

شایان ذکر است مجموع سرمایه گذاری در این پروژه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و بیش از ۲۲۰ نفر اشتغالزایی بهمراه خواهد داشت.

۲- در مورد استخراج یُد در حوالی شهر گرمی مقرر شد هلدینگ مربوطه مجدد آزمایش میزان ید را بررسی نماید و اگر میزان ید بالای ۷۵ پی پی ام باشد با توجه به نیاز کشور و داشتن توجیه اقتصادی زیاد، هلدینگ معدنی توانایی سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان را دارا است.

۳- در مورد احداث کارخانه تولید خطوط ۲۱ گانه تولید شیشه‌های داروی و ترزیقی، استعلام‌های لازم برای خرید تجهیزات از ۵ کشور انجام پذیرفته و در حال رایزنی برای انعقاد قرار داد خرید است؛ این کارخانه تولید پوکه های آمپول، ویال‌های شیشه‌ای و کارتریج‌های دندان و انسولین را در ۲۱ خطوط تولید انجام خواهد داد .

سرمایه گذاری این شرکت نیز ۶۰۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت دو هکتار بوده و فقط اشتغال‌زایی مستقیم آن بیش از ۲۰۰ نفر خواهد بود.

انتهای پیام/