به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، قیمت نفت خام برنت طی چند هفته گذشته در محدوده کم نوسانی از قیمت باقی مانده و سرمایه گذاران شاهد پویایی در عرضه و تقاضا هستند. در حال حاضر، هر بشکه نفت دریای برنت روی ۹۳.۱۳ دلار معامله می شود که کمی بالاتر از پایین […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، قیمت نفت خام برنت طی چند هفته گذشته در محدوده کم نوسانی از قیمت باقی مانده و سرمایه گذاران شاهد پویایی در عرضه و تقاضا هستند. در حال حاضر، هر بشکه نفت دریای برنت روی ۹۳.۱۳ دلار معامله می شود که کمی بالاتر از پایین ترین سطح ماه سپتامبر یعنی ۸۶.۲۰ دلار بوده و در عین حال، بیش از ۳۲ درصد کمتر از بالاترین سطح سال قیمت محسوب می شود. قیمت نفت خام وست تگزاس غربی نیز در روز چهارشنبه ۹۰ دلار معامله شد.

با توجه به تمرکز سرمایه گذاران بر روی چندین فاکتور مهم فاندامنتال، قیمت نفت خام تقریبا ثابت باقی مانده است. اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را در طی هفته آینده محدود خواهد کرد. چنین اقدامی باعث خواهد شد صادرات محموله های نفت روسیه به اتحادیه اروپا بیش از یک میلیون بشکه سقوط کند. اما اخیرا روسیه موفق شده مقصد نهایی بخشی از این نفت را به کشورهای آسیایی تغییر دهد.

قیمت نفت خام برنت نیز با توجه سرمایه گذاران به محدودیت های عرضه اخیر اوپک پلاس تثبیت شده است. اوایل این ماه، این کارتل نفتی با کاهش تولید به منظور افزایش قیمت نفت موافقت کرد. با افزایش تنش‌ها میان عربستان سعودی و آمریکا، این احتمال وجود دارد که عربستان طی ماه‌های آینده برای افزایش قیمت‌ها تلاشی مضاعف به کار بندد.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

احتمال افزایش قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار تا پایان ماه جاری میلادی

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت نفت خام برنت اخیراً در محدوده ای کم نوسان از حیث قیمت قرار داشته است. با این حال، قیمت توانسته است در محدوده بالای بالای کانال نزولی که به رنگ سیاه نشان داده شده حرکت کند. قیمت نفت برنت همچنین در میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه خود تثبیت شده و این در حالیست که شاخص RSI به سمت نقطه خنثی در ۵۰ حرکت کرده است.

بنابراین، در کوتاه مدت، احتمال باقی ماندن قیمت ها در این محدوده وجود دارد. سپس به احتمال زیاد، قیمت تا پایان ماه به بالای ۱۰۰ دلار حرکت خواهند کرد. سقوط به زیر سطح حمایت ۸۹ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار