شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: این خیز جدید که از استان‌های جنوبی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد و تهران آغاز شده به سمت مناطق شمالی در حال حرکت است که پیش‌بینی می‌شود در اوایل تیرماه و مردادماه خیز جدیدی از شیوع کرونا را در استان‌ها […]

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: این خیز جدید که از استان‌های جنوبی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد و تهران آغاز شده به سمت مناطق شمالی در حال حرکت است که پیش‌بینی می‌شود در اوایل تیرماه و مردادماه خیز جدیدی از شیوع کرونا را در استان‌ها با ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی شاهد باشیم.

وی از افزایش تعداد بیماران مراجعه‌کننده و بستری به مراکز بیمارستانی استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد بیماران بستری جدید به ۳۰ نفر افزایش یافته و در روزهای اخیر در مجموع بیش از ۱۷۵ بیمار بستری در مراکز بیمارستانی داریم که حال عمومی ۳۵ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعلام خطرناک بودن ویروس جهش یافته کرونا در موج جدید گفت: امیدواریم در روزهای گرم تابستان خانواده‌ها مراقبت بیشتری را از فرزندان و اعضای خانواده داشته باشند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرفتار موج جدید کرونا نشویم.

حبیب‌زاده افزود: با اتمام آزمون کنکور سراسری در هفته جاری پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده موج مسافرت‌ها به مقصد استان اردبیل آغاز شود که اگر مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها را به صورت دقیق شاهد نباشیم، گرفتار موج خطرناک کرونا خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید به شهرها و هوای بهداشتی و رعایت موازین مورد تاکید مراقبتی را بدهیم تا تک تک مسافران و شهروندان با رعایت این پروتکل‌ها به سلامت خود و جمعیت استان اردبیل کمک کنند.

حبیب‌زاده اضافه کرد: به شدت استفاده از ماسک و گردهمایی‌ها و تجمعات افزایش یافته و بهتر است با دوری از پرهیز از این شرایط اجازه ندهیم تا بیش از این کرونا به سلامت جامعه آسیب بزند.

وی بیان کرد: برخی از هم استانی‌ها از زدن واکسن پیشگیرانه در برابر کرونا امتناع می‌کنند که این موضوع عقلانی و صحیح به نظر نمی‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: به هیچ وجه زدن واکسن عوارض و التهابات خطرناکی را به همراه ندارد ولی افرادی که علائم اولیه بیماری کرونا را دارند، باید قبل از تزریق واکسن از مراکز بهداشتی و درمانی مشاوره بگیرند.

حبیب‌زاده تصریح کرد: واکسیناسیون عمومی در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد که بیشتر واکسیناسیون با استفاده از واکسن داخلی انجام می‌شود که با عوارض کمتر و قطعاً با اطمینان سلامتی بیشتر همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع