به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب عصر پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های توسعه صنعت گردشگری در خلخال و کوثر اظهار کرد: این پروژه‌ها که با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال اجرا است در مسیر تکمیل خود به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وی ضرورت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب عصر پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های توسعه صنعت گردشگری در خلخال و کوثر اظهار کرد: این پروژه‌ها که با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال اجرا است در مسیر تکمیل خود به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ضرورت تخصیص منابع از محل تبصره ۱۸ را برای این طرح‌ها یادآور شد و تصریح کرد: قرار است اواسط اردیبهشت ماه تخصیص اعتبارات را از این محل شاهد باشیم تا زیرساخت‌های این طرح‌های گردشگری به نقطه مطلوب برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در تحقق شعار سال و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید سعی کردیم تا برای ۲۷ طرح گردشگری موافقت اصولی بی‌نام صادر کنیم.

محمدی ادیب افزود: با اهلیت‌سنجی مالی از سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف حمایت می‌کنیم به طوری که در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با پیشقدم شدن یکی از سرمایه‌گذاران و اهلیت‌سنجی مالی او مجوز یک روزه برای اجرای طرح‌های گردشگری صادر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هشت طرح گردشگری مهم در شهرستان خلخال در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌کنیم سه پروژه تا پایان امسال با همراهی سرمایه‌گذاران آماده بهره‌برداری شود.

محمدی ادیب مهمترین پروژه را «پل معلق ازناو» عنوان کرد و ادامه داد: مشکلات سرمایه‌گذار این پروژه برطرف شده و در روزهای آینده اجرای این پروژه را با سرعت بیشتری شاهد خواهیم بود و امیدواریم تا پایان سال این پروژه مهم در خلخال آماده بهره‌برداری شود.

وی اضافه کرد: آمادگی کامل برای حمایت از سرمایه‌گذاران بومی منطقه را با هدف اجرای طرح‌های زیربنایی در بخش گردشگری به ویژه بوم‌گردی و احداث هتل داریم که در این زمینه نیز از سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف حمایت مادی و معنوی می‌شود.

محمدی ادیب به تعطیلات عید سعید فطر و پیش‌بینی ورود یک میلیون مسافر و گردشگر به استان اشاره کرد و گفت: تنها دغدغه ما کمبود فضای اقامتی برای مسافران و گردشگران است که انتظار می‌رود احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره در استان اردبیل به ویژه مشگین‌شهر و خلخال مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: با تاکید استاندار اردبیل احداث هتل پنج ستاره، شهرک‌ها و دهکده‌های توریستی نیز هدف‌گذاری شده که انتظار می‌رود با همراهی نماینده خلخال و کوثر تعدادی از این طرح‌ها در جنوب استان عملیاتی و اجرایی شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر