حجت الاسلام صابر طهماسبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، تقارن آغاز سال نو با ماه رمضان را نویدی بر نزول نعمت و برکت الهی عنوان و اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز می‌تواند نقش بسزایی در افزایش بهره وری معنوی و تقویت نشاط فرهنگی و اجتماعی […]

حجت الاسلام صابر طهماسبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، تقارن آغاز سال نو با ماه رمضان را نویدی بر نزول نعمت و برکت الهی عنوان و اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز می‌تواند نقش بسزایی در افزایش بهره وری معنوی و تقویت نشاط فرهنگی و اجتماعی در جامعه داشته باشد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت عید نوروز و ماه مبارک رمضان برای تقویت مناسک دینی و قرآنی و همچنین اجرای برنامه‌های مختلف در قالب محافل قرآنی و جلسات جز خوانی قرآن در مناطق مختلف در اولویت برنامه‌های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به اجرای ۲۰۰ محفل انس با قرآن ویژه ماه رمضان در اردبیل اشاره کرد و گفت: با همکاری ۱۲۰ خانه قرآنی و ۳۰ مؤسسه قرآن و عترت، تعداد ۲۰۰ محفل انس با قرآن و جلسات جزءخوانی ویژه ماه رمضان در استان اردبیل اجرا می‌شود.

«نشر خوبی ها» محوریت برنامه‌های امسال ماه رمضان

حجت‌الاسلام طهماسبی، تحکیم بنیان خانواده و «نشر خوبی ها» را محوریت برنامه‌های ماه رمضان عنوان کرد و گفت: خانواده به‌عنوان اساس و بنیان جامعه سالم است که باید همگان در تقویت این نهاد مقدس تلاش کنیم.

وی گفت: تبیین آموزه‌های قرآنی در سبک زندگی ایرانی و اسلامی و معرفی الگوهای برتر در حوزه خانواده در برنامه‌های قرآنی ماه رمضان مورد توجه قرار گرفته و مربیان، سخنرانان، فعالان فرهنگی و قرآنی با حضور در جمع مردم به تبلیغ و ترویج فرهنگ ناب اسلامی بر اساس آیات مرتبط با موضوع خانواده و نیز مسائل مختلف دینی و احکام اسلامی می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به اجرای مراسم جزءخوانی قرآنی در اردبیل اشاره کرد و گفت: مراسم جزءخوانی قرآن ماه رمضان هر روز ساعت ۱۵:۳۰ در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) اردبیل برگزار و با همکاری صدا و سیمای مرکز اردبیل به صورت زنده از شبکه استانی سبلان پخش خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، جلسات تفسیر، معنی و محافل انس با قرآن، جلسات خانگی و مراسم ختم قرآن، دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و اجرای مراسم شب‌های قدر در مساجد، مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی استان اردبیل از دیگر برنامه‌های قرآنی ماه رمضان امسال است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر