به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سالن لاله اردبیل اظهار کرد: ۸۵ پروژه از این تعداد توسط خیرین و مابقی از محل اعتبارات دولتی به سرعت در حال اجرا هستند. وی تصریح کرد: در سه سال […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سالن لاله اردبیل اظهار کرد: ۸۵ پروژه از این تعداد توسط خیرین و مابقی از محل اعتبارات دولتی به سرعت در حال اجرا هستند.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر ۷۵ مدرسه را در قالب ۳۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادیم و با همراهی خیرین سعی ما بر این است تا به سرعت پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و تحویل دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل یاد و خاطره خیرین مرحوم به ویژه «علیپور» را گرامی داشت و گفت: این خیرین با کار جهادی خود حرکتی ماندگار انجام می‌دهند و به نسل‌های آینده درس ایثار، جهاد و از خودگذشتگی را نشان می‌دهند.

محمدی ادیب افزود: از ساحل ارس تا قزل‌اوزن به همت خیرین پروژه‌های متعددی در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی در حال اجرا است و امیدواریم با کمک خیرین و منابع دولتی بتوانیم بساط مدارس کانکسی و سنگی را در استان تا سال آینده جمع‌آوری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر و اردبیل بیشترین نیاز به مدرسه‌سازی وجود دارد و برخی مدارس تخریبی و بازسازی نیاز جدی و اولویت‌داری هستند که باید گام در مسیر اصلاح و نوسازی آنها بگذاریم.

محمدی ادیب با بیان اینکه ۴۱۶ پروژه مردمی و مشارکتی در قالب یک‌هزار و ۹۵۲ کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در استان احداث شده است، اضافه کرد: ۸۴ پروژه نیز در قالب ۲۸۰ کلاس درس به همت خیرین در حال اجرا است.

وی برگزاری ۲۳ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و ۳ جشنواره بانوان خیر مدرسه‌ساز را در استان یادآور شد و بیان کرد: در اردبیل ۱۱۹ پروژه، گرمی و انگوت ۶۱ پروژه، مشگین‌شهر ۵۲ پروژه، نمین ۴۲ پروژه، پارس‌آباد و اصلاندوز ۳۰ پروژه، خلخال و کوثر ۵۲ پروژه و سرعین نیز ۳۱ پروژه به همت خیرین احداث و تحویل شده است.

محمدی ادیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در اردبیل هم اکنون ۸ پروژه خیرساز با مشارکت خیرین در حال احداث است و در خلخال ۱۲، گرمی و انگوت ۱۲، بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر هر کدام ۷ پروژه و در نمین ۸، نیر ۴ و سرعین نیز یک پروژه خیرساز در حال احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل مجموعه تعهدات خیرین را در ۲۳ جشنواره گذشته بالغ بر یک‌هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر