یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این ۱۲۰ طرح سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مختلف و با اولویت متناسب با مطالعات امکان‌سنجی اجرایی می‌شود که در هر شهرستان این استان ۱۰ طرح اولویت‌دار در یک برنامه سه تا چهار ساله اجرایی و عملیاتی خواهد شد. وی از بارگذاری ۶۶ طرح تولیدی […]

یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این ۱۲۰ طرح سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مختلف و با اولویت متناسب با مطالعات امکان‌سنجی اجرایی می‌شود که در هر شهرستان این استان ۱۰ طرح اولویت‌دار در یک برنامه سه تا چهار ساله اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی از بارگذاری ۶۶ طرح تولیدی و صنعتی در سامانه جامع خدمات سرمایه‌گذاری استان خبر داد و تصریح کرد: ۳۰ مورد از این طرح‌ها در مرحله تکمیلی مطالعات توجیهی، فنی قرار گرفته و مابقی طرح‌ها نیز در حال بررسی و تأیید نهایی هستند.

۶۷ میلیون دلار ارزش سرمایه‌گذاری‌های خارجی متعهد شده در اردبیل

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، پنج مورد سرمایه‌گذاری خارجی به انجام رسیده است، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری‌های خارجی متعهد شده در این استان ۶۷ میلیون دلار بوده که در حوزه‌های مختلف این طرح سرمایه‌گذاری اجرایی و عملیاتی شده است.

نژادمحمد افزود: در یک سال اخیر سه مجوز سرمایه‌گذاری خارجی نیز به ارزش ۵۵ میلیون دلار در استان صادر شده که امیدواریم در سال‌جاری شاهد عملیاتی شدن این طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی باشیم.

وی از بارگذاری اطلس سرمایه‌گذاری استان و ارائه اطلاعات به پنج زبان زنده دنیا از طریق این سامانه خبر داد و بیان کرد: امیدواریم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از مجموعه اطلس سرمایه‌گذاری استان برای اجرای طرح‌های خود استفاده کرده تا به سرعت شاهد عملیاتی شدن این طرح‌ها باشیم.

نژادمحمد به شناسایی ۵۴ مورد از قوانین مخل کسب و کار به صورت ملی و استانی اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰ مورد از این قوانین مخل کسب و کار برای اصلاح به هیئت مقررات‌زدایی کشور ارسال شده و ۳۴ مورد دیگر نیز در سطح استانی مورد رصد و پایش قرار گرفته که شاهد حذف بسیاری از قوانین مخل کسب و کار در حوزه استانی هستیم.

وی از رویداد اردبیل ۲۰۲۳ به عنوان یک بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در اجرای طرح‌های گردشگری خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه مجلدی با محوریت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان به چهار زبان زنده دنیا تهیه شده تا در همایش تابستان امسال برای سرمایه‌گذاران ارائه شود.

حذف استعلام غیرضرور بانک اطلاعات زمین برای محدوده فرودگاهی

نژادمحمد به حذف استعلام غیرضرور بانک اطلاعات زمین برای محدوده فرودگاهی اشاره کرد و گفت: به غیر از اردبیل و پارس‌آباد، در سایر شهرها نیاز به چنین استعلامی نیست و شایسته است هزینه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی استعلام مربوط به محدوده پروازی از ردیف استعلامات سرمایه‌گذاری حذف شود.

وی به حل معضل معارض در محدوده‌های غیر صنعتی نیز اشاره کرد و افزود: قرار شده تعارض در واگذاری اراضی به شکل مناسب و به نفع سرمایه‌گذاران برطرف شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل رعایت حریم ۶۸ متری را در اجرای پروژه‌های گردشگری در محدوده جاده‌ای یادآور شد و تصریح کرد: این حریم نباید به ۱۳۸ متر ارتقا یابد چرا که افزایش حریم برای سرمایه‌گذاران و احداث‌کنندگان اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشکلات و نارسایی‌هایی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار