به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، جابر جهان‌بین عصر پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های اجرایی حوزه زهکشی در پارس‌آباد اظهار کرد: عملیات زهکشی اراضی زهدار در سه هزار و ۱۰۰ هکتار از منطقه مغانسر در حال اجراست. وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با اصلاح این اراضی […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، جابر جهان‌بین عصر پنجشنبه در جریان بازدید از طرح‌های اجرایی حوزه زهکشی در پارس‌آباد اظهار کرد: عملیات زهکشی اراضی زهدار در سه هزار و ۱۰۰ هکتار از منطقه مغانسر در حال اجراست.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با اصلاح این اراضی زهدار و تکمیل طرح زهکشی، راندمان تولید را در این اراضی افزایش دهیم.

فرماندار پارس‌آباد گفت: با اجرایی شدن این طرح مشکل واحدهای مسکونی اطراف این اراضی نیز برطرف شده و از حالت زهدار بودن خارج خواهند شد.

جهان‌بین افزود: ۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده تا بتوانیم سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زهدار منطقه را از حالت بلااستفاده خارج کرده و کشت و زرع را رونق ببخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن این پروژه تولید محصولات در این منطقه ۵۰ درصد افزایش یافته و زمینه اشتغال جوانان بیکار منطقه نیز در این اراضی فراهم آید.

جهان‌بین اضافه کرد: شهرستان پارس‌آباد با داشتن اراضی مستعد آبی تولید بیش از ۲۰ نوع محصول کشاورزی را در طول سال عهده‌دار بوده و با تکیه بر توانمندی کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی، سعی بر تقویت اقتصاد در این حوزه است.

وی بیان کرد: در شهرستان پارس‌آباد با اجرای طرح‌های مختلف حمایتی و همچنین توسعه صنایع تبدیلی تلاش بر این است تا اشتغال مولد شکل گرفته و معیشت کشاورزان و اقشار مختلف مردم بهبود پیدا کند.

فرماندار پارس‌آباد از قول مساعد استاندار اردبیل برای پرداخت مطالبات پنبه‌کاران تا آخر سال خبر داد و گفت: ۶۰ درصد این مطالبات تاکنون پرداخت شده و ۴۰ درصد مابقی نیز تا آخر سال با تأمین اعتبار و همراهی تعاون روستایی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر