طیب امینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل در معرفی طرح‌های پیشران اقتصادی و تولیدی ما با همکاری بخش خصوصی در شهرستان نمین تصمیم گرفتیم تا هر چه سریع‌تر زمینه تکمیل این طرح‌های اقتصادی را با بسترسازی اشتغال مناسب برای جوانان منطقه مهیا کنیم. وی تصریح کرد: در […]

طیب امینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل در معرفی طرح‌های پیشران اقتصادی و تولیدی ما با همکاری بخش خصوصی در شهرستان نمین تصمیم گرفتیم تا هر چه سریع‌تر زمینه تکمیل این طرح‌های اقتصادی را با بسترسازی اشتغال مناسب برای جوانان منطقه مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح‌ها که عمدتاً در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی نمین و ۲ شهرک خصوصی در حال اجراست، امیدواریم تولیدات صنعتی این شهرستان به عنوان دومین شهرستان استان در مسیر تحول اقتصادی و تولیدی بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

فرماندار شهرستان نمین نمونه این طرح‌ها را اجرای آرتا سبز نمین، تولید محصولات کریستال، لاستیک و نساجی ستاره اعلام کرد و گفت: در شهرک خصوصی آرتا علاوه بر تولید محصولات متنوع چوبی، پتروشیمی نیز با اشتغال یک‌هزار نفر در حال اجراست که امیدواریم اواسط سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

امینی افزود: تلاش ما بر این است تا این طرح‌های مهم اقتصادی در شهرستان نمین در ابعاد مختلف به نتیجه رسیده و زمینه و فرصت اشتغال بیش از ۹ هزار نفر در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار نیز فراهم آید.

وی به طرح‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی در دهه فجر نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۲۳ طرح و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان آماده بهره‌برداری شده که با صرف اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان آماده افتتاح هستند.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با سفر استاندار اردبیل در روز چهارشنبه این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل ۱۰ پروژه عمرانی و ۱۳ پروژه اقتصادی است.

وی اعتبار صرف شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی را ۲۰ میلیارد تومان و ۱۳ پروژه اقتصادی را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۷۱۵ نفر در این شهرستان فراهم می‌آید تا شرایط مطلوبی را در توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد باشیم.

امینی در مورد آبرسانی به نمین و عنبران نیز اضافه کرد: با تأمین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌ها در این زمینه سرعت گرفته و امیدواریم با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) در ۱۷ روستا آب پایدار در سال آینده برقرار شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تنها ۲۰ درصد عملیات انتقال آب به نمین و عنبران باقی مانده، امیدواریم در اوایل سال آینده این پروژه آماده افتتاح شود.

امینی به کلنگ‌زنی احداث درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در سفر استاندار اردبیل به این شهرستان، این درمانگاه کلنگ‌زنی خواهد شد.

فرماندار شهرستان نمین به اجرای طرح هادی نیز اشاره کرد و گفت: ۴۰ هزار نفر از روستاییان از اجرای این طرح بهره‌مند خواهند شد و در کنار آن ۵۰ درصد خانه‌های روستاییان در این شهرستان تاکنون مقاوم‌سازی شده است.

وی از برپایی میز خدمت در شهرستان برای ارائه خدمات و پاسخگویی به مردم خبر داد و افزود: تلاش بر این است تا در قالب میز خدمت مدیران و مسئولان شهرستان پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام/

منبع