به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، سید حامد عاملی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به شرایط سخت و پیچیده جامعه در مقطع حساس کنونی اظهار کرد: دولت سیزدهم در حالی مسئولیت را در کشور بر عهده گرفت که از لحاظ اقتصادی و مالی وضعیت نگران‌کننده‌ای در کشور حاکم بود و […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، سید حامد عاملی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به شرایط سخت و پیچیده جامعه در مقطع حساس کنونی اظهار کرد: دولت سیزدهم در حالی مسئولیت را در کشور بر عهده گرفت که از لحاظ اقتصادی و مالی وضعیت نگران‌کننده‌ای در کشور حاکم بود و بدهی به حوزه‌های مختلف و عدم تحقق اعتبارات عمرانی و شرایط سخت کرونا در توقف رشد اقتصادی کشور و رکود و منفی بودن سرمایه‌گذاری بر دامنه مشکلات افزوده بود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی کشور نیازمند تغییر رویکرد در حوزه مدیریت و اجرا بود تا با تأمین منابع مالی کشور از بن‌بست گرفتار شده رهایی پیدا کند.

استاندار اردبیل گفت: دولت در حالی سال گذشته را به سختی سپری کرد که برخی تخصیص‌ها تا ۶۰ همت اختصاص یافته بود و ۵۴ همت نیز استقراض از بانک‌ها انجام شده بود.

عاملی پرداخت ۱۰ تا ۱۲ همت، منابع سررسید شده دولت گذشته را توسط دولت سیزدهم یادآور شد و افزود: دولت باید در حمایت از صندوق‌های بازنشستگی و پرداخت منابع حقوق‌بگیران ۲۰۰ همت منابع تزریق می‌کرد که این امر نیز به سختی تأمین شد در حالی که سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی نیز در کشور به انجام رسید.

وی از تخصیص ۶۰ درصدی اعتبارات عمرانی در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته شاهد سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بودیم که از این محل یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع به طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام تزریق شد.

عاملی توجه جدی به زیرساخت‌ها به ویژه در بخش راه را یادآور شد و اضافه کرد: اردبیل جز معدود استان‌هایی است که از طریق بزرگراه به مرکز کشور متصل نیست و باید احداث بزرگراه شمال به جنوب هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی به افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان و بهره‌برداری از این مسیر چهار خطه اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین منابع مالی پروژه راه آهن اردبیل که متوقف شده بود، جان دوباره‌ای گرفته و فعالیت‌های عمرانی در این پروژه با قوت و قدرت ادامه پیدا کرده است.

عاملی اجرای طرح‌های آبرسانی، توسعه فاضلاب، احداث چهار پست ۶۳ کیلوولت و گازرسانی از مسیرهای جدید را به استان جز طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرا توصیف کرد و گفت: سال گذشته از محل اعتبارات استانی که یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود، ۶۰ درصد تخصیص یافت در حالی که ما از محل سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع به استان جذب کردیم.

وی دغدغه اصلی مسئولان استان را تقویت نظام اقتصادی و اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه اقتصادی اعلام کرد و افزود: تلاش بر این است تا به تناسب مطالبه مردم در این بخش کارهای اساسی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اداری استان ضرورت توجه مدیران را به کارهای زیربنایی در حل مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: برخی مدیران متأسفانه در مسیر اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها دچار روزمرگی و بی‌برنامگی شدند در حالی که باید تمام سعی و تلاش مدیران بر انجام کارهای مفید و خدمت صادقانه باشد و خودشان را به علل و عوامل عقب‌ماندگی استان متصل نکنند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما از مدیران انتظار داریم تا در پایان سال کارنامه مناسبی را ارائه کنند تا مسیر توسعه استان هموارتر شود.

وی نگاه حل‌المسائلی به حوزه‌های مختلف را یادآور شد و بیان کرد: در بدنه اجرایی استان باید این نگاه حل‌المسائلی مورد توجه قرار گرفته تا با هماهنگی بیشتر گشایش مطلوب‌تری را در رفع دغدغه‌های مردم شاهد باشیم.

عاملی مطالبه جدی مردم را در تبدیل این موضوع به گفتمان تأثیرگذار یادآور شد و اظهار کرد: در کنار نگاه حل‌المسائلی باید مدیران و مسئولان استان نگاه تنگ نظرانه را در اجرای قوانین و مقررات کنار بگذارند و تفسیر راحت و سهل را به نفع مردم در حوزه‌های مختلف در پیش بگیرند.

وی تصریح کرد: ما باید مصالح کلان را متناسب با راهبردهای درست توسعه استان مورد توجه قرار دهیم تا از محرومیت خارج شده و در مسیر تحول جدی گام برداریم.

عاملی گفت: گرفتن تصمیم‌های جسورانه، جلوگیری از فرسودگی بخش اداری استان، جوان‌سازی در ساختار اجرایی و توانمندسازی نیروی انسانی بسیار مهم است و باید به وحدت و همدلی استان کمک کنیم چرا که هرگونه ایجاد تفرقه و دودستگی در استان ابزار خائنانه است.

وی افزود: از هر زبان و گلویی که ندای تفرقه بلند شود در حقیقت خیانت به همگرایی استان است و ما نباید اجازه دهیم تا عده‌ای بخواهند با تفرقه و دودستگی مسیر پیشرفت استان را منحرف کنند.

عاملی خاطرنشان کرد: باید خیر و صلاح استان را به دور از زاویه‌بندی‌های سیاسی و جناحی و یا شمال و جنوب کردن استان اردبیل مورد توجه قرار دهیم و برای تأمین امنیت عمومی تلاش مؤثری را انجام دهیم.

استاندار اردبیل ضرورت حل مشکلات مردم را به عنوان یک درد مشترک یادآور شد و اضافه کرد: ضروری است با وحدت و یکپارچگی در حل این مشکلات گام‌های جدی برداریم و از حرکات و اقدامات تفرقه‌افکنانه پرهیز کنیم.

انتهای پیام/

منبع