هاشم علایی در گفت‌و گو با بازار، به ایام پایانی سال و تشدید نظارت‌ها بر عرضه کالاهای استاندارد و با کیفیت اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش مبادلات در بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و شهروندان، نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش انجام می‌شود. وی انجام بازرسی و […]

هاشم علایی در گفت‌و گو با بازار، به ایام پایانی سال و تشدید نظارت‌ها بر عرضه کالاهای استاندارد و با کیفیت اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش مبادلات در بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و شهروندان، نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش انجام می‌شود.

وی انجام بازرسی و آزمون‌های دوره‌ای وسایل سنجش را با همکاری شرکت‌های حقوقی تأیید صلاحیت شده یادآور شد و اظهار کرد: سعی ما بر این است تا بر فعالیت این مجموعه‌ها نظارت کرده و جلوی تخلفات احتمالی را بگیریم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با تاکید بر اولویت نظارت بر مراکز و فروشگاه‌های پرتردد و با گستره مشتریان بیشتر تصریح کرد: برای انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای ترازوها همکاران ما با کار کارشناسی سعی می‌کنند تا این فرآیند را انجام داده و در قالب کمیته راهبری نیز این موضوع مورد صحت‌سنجی و بررسی دقیق‌تر قرار می‌گیرد.

علایی ضرورت عرضه محصولات استاندارد و با کیفیت را در ابعاد مختلف یادآور شد و افزود: در استان اردبیل بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی با ۵۰۰ فرآورده تحت نظارت استاندارد هستند که این محصولات شامل مصالح ساختمانی، محصولات خوراکی و نوشیدنی و سایر اقلام تولید شده در استان است که تولیدکنندگان موظف به رعایت استانداردها و کنترل کیفی مدام محصول خود هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار بازدید دوره‌ای از این واحدهای تولیدی، بستر و زمینه کیفی‌سازی تولید آنها را با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه‌جانبه فراهم کنیم که در ابعاد مختلف این کار با دقت و نظارت بیشتر در حال انجام است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اضافه کرد: در بخش محصولات کشاورزی نیز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی تلاش بر ارائه پروانه‌های کاربرد با نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی است که در ماه‌های اخیر چندین فقره تأیید نهایی در این زمینه همراه با صدور پروانه کاربرد انجام شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار