به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه صیدا لبنان برابر این تیم با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید تا با ۱۳ امتیاز به کار خود در صدر جدول گروه A ادامه بدهد. فدراسیون فوتبال فیلم اتفاقات قبل و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه صیدا لبنان برابر این تیم با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید تا با ۱۳ امتیاز به کار خود در صدر جدول گروه A ادامه بدهد.

فدراسیون فوتبال فیلم اتفاقات قبل و بعد از این بازی در رختکن و اتوبوس تیم ملی ایران را منتشر کرده است که در این فیلم، بازیکنان، مربی و سرپرست تیم ملی هم به اظهارنظر درباره مسابقه و این برد پرداخته‌اند.

تذکر احسان حاج صفی قبل از شروع بازی

احسان حاج صفی یکی از کاپیتان‌های تیم ملی ایران پیش از آنکه ملی پوشان برای گرم کردن وارد زمین شوند، به آنها بابت سخت بودن بازی تذکر داد. حاج صفی گفت: فکر نکنید بازی راحتی داریم. بازی برایمان خیلی سخت است. خوب گرم می‌کنیم؛ سرحال.

اسکوچیچ: لبنان بیشتر از ما این رویا را ندارد

بعد از آنکه بازیکنان ایران بدن‌هایشان را گرم کردند و به رختکن بازگشتند، «دراگان اسکوچیچ» بازیکنان را دور هم جمع کرد و گفت: بعید می دانم لبنان بیشتر از ما این رویا را داشته باشد. از دقیقه اول قوی بازی کنید. منتظر نباشید چه پیش می‌آید. از اول خودمان کار را شروع می‌کنیم.

انصاریفرد: هیچکس بالاتر از تیم ملی نیست حتی رئیس فدراسیون

پس از اسکوچیچ، دو کاپیتان تیم ملی ایران برای ملی پوشان صحبت کردند. ابتدا احسان حاج صفی گفت: ۹۰ دقیقه با تمرکز بازی کنید. لبنان در دو بازی نزدیک بود در دقایق ۹۱ یا ۹۲ گلزنی کند. پشت هم محکم بازی می‌کنیم. سه امتیاز این بازی مهم است. نباید ساده این بازی را از دست بدهیم.

در ادامه، کریم انصاریفرد دیگر کاپیتان تیم ایران گفت: هیچکس در این اتاق بالاتر از «تیم» نیست. هیچکس از سرمربی، رئیس فدراسیون، بازیکن بالاتر از تیم نیست. همه در زمین برای تیم از دل و جانشان مایه می‌گذارند. تیم ایران باید برنده باشد.

نیازمند: پنج گل می‌زدیم اینقدر کیف نمی‌داد

فیلم منتشر شده توسط فدراسیون فوتبال، سپس لحظات بعد از سوت پایان بازی با لبنان را به تصویر کشیده است. جایی که وحید امیری ملی پوش تاثیرگذار ایران در زمین چمن رو به دوربین می‌گوید: خدا را شکر. بازی سختی بود. سپس پیام نیازمند هنگام ورود به رختکن با خوشحالی تاکید می‌کند: اگر پنج گل می‌زدیم هم اینقدر کیف نمی‌داد.

بازیکنان در آغوش اسکوچیچ

اسکوچیچ که بعد از گل تساوی برابر لبنان از روی نیمکت تیم ایران اخراج شده بود، هنگام ورود به رختکن بازیکنان خود را در آغوش کشید و به آنها تبریک گفت. سردار آزمون یکی از این نفرات است که اسکوچیچ او را در آغوش گرفت. محمدحسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی هم درباره شیرینی این برد گفت: اگر ۱۰ گل هم به لبنان می‌زدیم اینقدر کیف نمی‌داد!

کریم باقری: لبنان یک سور به بحرین و قطر زد!

کریم باقری مربی تیم ملی فوتبال ایران که در گوشه‌ای از رختکن نشسته بود، با اشاره به وقت کُشی لبنانی‌ها گفت: اینها – در وقت کُشی- یک سور به بحرین و قطر زدند. خدا را شکر بازی را بردیم. خیلی چسبید. اگر چهار، پنج گل می‌زدیم این‌طور کیف نمی‌داد.

باقری هنگام مشاهده احمد نورالهی گفت: احمد نور عالی بودی. روی ما را سفید کردی.

سرپرست تیم ملی: گل خیلی بدی دریافت کردیم

مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی دیگر فردی است که در این فیلم صحبت می‌کند. وی گفت: بازی خیلی سختی بود. گل خیلی بدی دریافت کردیم. باد نمی‌گذاشت بازیکنان بازی خودشان را انجام بدهند. شرایط باد و زمین کار را دشوار کرده بود.

انتقاد شدید سردار آزمون از لبنانی‌ها

اما بیشترین دقایق گفتگوهای این فیلم به سردار آزمون اختصاص دارد؛ بازیکنی که گل تساوی را به ثمر رساند و قفل دروازه لبنان را باز کرد. آزمون درباره اینکه قبل از بازی گفته بود کسی نگران نباشد، گفت: خودم هم در دقایق پایانی نگران شدم. بازی با این تیم‌ها سخت است. اینها نمی‌آیند فوتبال بازی کنند. اگر به کره جنوبی می‌باختیم نوش جانشان چون آنها فوتبال بازی می‌کردند ولی این تیم‌ها (لبنان) وقتی جلو می‌افتند بازی‌شان «ادا» می‌شود و یا با ۶-۷ نفر دفاع می‌کند. بله اینها تاکتیک است ولی به جایی نمی‌رسند. لبنان اگر ما را هم می‌برد، بازهم با این کارها بالا نمی‌رفت. فوتبالیست باید مرد باشد نه اینکه خودش را روی زمین بیاندازد و برانکارد و آمبولانس بخواهد. باید در زمین نشان بدهد نه اینکه دنبال وقت کشی و افتادن روی زمین باشد.

زننده گل تساوی ایران به لبنان تاکید کرد: ما در بازی‌های جام جهانی قبل هم دفاعی بازی می‌کردیم ولی وقت کُشی نمی‌کردیم.به مردم ایران تبریک می‌گویم. بازی اصلاً خوب نبود. این بازی افتضاح بود. افتضاح که می‌گویم یعنی ما همه تلاشمان را کردیم ولی شرایط طوری پیش رفت که نچسبید اما دو گل به موقع زدیم.

انصاریفرد: درود به شرف این تیم

کریم انصاریفرد هم که یکی از تعویضی‌های این بازی در نیمه دوم بود و روی گل تساوی نقش داشت، گفت: واقعاً چه مسابقه‌ای بود. درود به شرف این بازیکنان و مجموعه تیم ملی. همه با دل و جان تلاش می‌کنند و زحمت می کشند. نتیجه اش همین می‌شود. فکر کنم امروز مزد تلاشمان را گرفتیم. امیدوارم یکدلی این تیم ادامه داشته باشد.

جهانبخش: حق به حقدار می‌رسد

علیرضا جهانبخش هنگام خروج از رختکن تیم ملی گفت: خدا را شکر. از این بردهای شیرین بود. از قدیم گفته‌اند حق به حقدار می‌رسد.

عذرخواهی بیرانوند بابت دریافت گل عجیب

در فیلم دیگری که در اتوبوس تیم ملی فوتبال ایران هنگام خروج از ورزشگاه صیدا ضبط شده است، علیرضا بیرانوند با بعضی از اعضای تیم ملی از جمله سردار آزمون در خصوص گل لبنان صحبت می‌کند. بیرانوند گفت: توپ بالا را دیدم که اوت بود ولی عذرخواهی می‌کنم. شرایط آب و هوایی و زمین چمن خوب نبود. نمی‌خواهم توجیه کنم. از همه مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. واقعاً این خوشحالی که بعد از گل مساوی با لبنان کردم را هیچ وقت نداشتم. خیلی به من چسبید.

انتهای پیام/

منبع