به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی اظهار کرد: بیشترین اعتبار را حوزه راه و شهرسازی به خود اختصاص داده و تمام کارگاه‌ها در محورهای مواصلاتی استان فعال است که با تزریق اعتبار جدید به این پروژه‌ها شاهد تسریع در روند عملیات اجرایی خواهیم شد. وی با اشاره به اینکه با پیگیری مجدانه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی اظهار کرد: بیشترین اعتبار را حوزه راه و شهرسازی به خود اختصاص داده و تمام کارگاه‌ها در محورهای مواصلاتی استان فعال است که با تزریق اعتبار جدید به این پروژه‌ها شاهد تسریع در روند عملیات اجرایی خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری مجدانه اعتبارات عمرانی استان اردبیل از محل سفر رئیس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های عمرانی نسبت به سایر حوزه‌ها بیشتر بوده و باید این پروژه‌ها اولویت‌بندی و بر اساس اولویت در اسرع وقت نیز افتتاح شوند.

استاندار اردبیل گفت: کل اعتبارات عمرانی حوزه راه و شهرسازی بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری ابلاغ شده که به پروژه‌های ۴ بانده پارس‌آباد سربند، سربند – مشگین‌شهر، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی – امیرکندی، سه راه صحرا – رضی، ورودی شهر گرمی، محور کلور درام، محور اردبیل – سرچم و تونل حیران تزریق می‌شود.

عاملی با بیان اینکه مبالغ پروژه‌ها به صورت ریز مشخص شده است، افزود: علاوه بر پروژه‌های راهسازی، برای تکمیل بیمارستان نجف‌زاده نیز ۳۷ میلیارد تومان از این محل در نظر گرفته شده که با استفاده از ظرفیت سوله‌سازی‌های استان این منابع در اسکلت‌بندی بیمارستان صرف خواهد شد.

اختصاص ۶۸ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای راه آهن اردبیل – میانه خبر داد و خاطر نشان کرد: ۳۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تخصیص یافته که با پیگیری مدیرکل این دستگاه بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

عاملی اضافه کرد: از محل این اعتبارات ۷۰ میلیارد تومان برای تعمیر و بازسازی راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در نظر گرفته شده که با شروع فصل کاری بخشی از این پروژه‌ها پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور عشایری طرح‌های خوبی پیگیری می‌شود که با تزریق اعتبار از محل سفر شاهد رونق و توسعه این بخش خواهیم بود که ۲۰ میلیارد تومان برای خرید و تهیه تانکرهای سیار و ثابت برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافته است.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبخیزداری اردبیل

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در روستاها از محل سفر به منابع طبیعی استان تزریق شده که باید در جذب این منابع دقت لازم را داشته باشیم.

عاملی با بیان اینکه با تزریق این اعتبار به حوزه کشاورزی تا خرداد ماه سال آینده بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان به نواحی عمرانی پایاب سد خداآفرین در پارس‌آباد و بیله‌سوار برای برق‌رسانی و رفع نواقص صرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در خلخال ۲۰ میلیارد تومان و پارس‌آباد مغان ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

استاندار اردبیل گفت: برای توسعه و راه‌اندازی ۷۵۰ هکتار باغات دیم در نقاط مختلف استان از جمله مشگین‌شهر، خلخال، اردبیل و گرمی، ۱۵ میلیارد تومان نیز به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

عاملی با بیان اینکه در سایر حوزه‌ها هم به پروژه‌های مختلف اعتبار تخصیص یافته است، افزود: برای آب و فاضلاب استان به منظور تکمیل تصفیه‌خانه پارس‌آباد، تصفیه‌خانه اردبیل، اصلاح شبکه، تکمیل سایر تصفیه‌خانه‌ها و مجتمع‌های روستایی بر اساس ضرورت اعتبار گذاشته شده که عمده هدف ما تأمین آب شرب در روستاها و شهرها است.

وی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای سد عمارت که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خبر داد و خاطر نشان کرد: این مبلغ برای تملک اراضی و رفع برخی نواقصات تزریق می‌شود تا از سال آینده سد عمارت آبگیری شود البته برای تکمیل نهایی اعتبار زیاد لازم است که باید تأمین شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در کنار آن برای پایاب سد خداآفرین، سد تازه‌کند، سد عنبران، سد گیوی و انتقال آب به مخازن نیز منابعی در نظر گرفته شده است.

عاملی بیان کرد: برای شرکت شهرک‌های صنعتی نیز با هدف تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۱۵ میلیارد تومان ابلاغ شده تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: وضعیت آسفالت و آماده‌سازی ۹۵ هکتار فاز دوم این شهرک و تأمین آب مورد نیاز از محل تصفیه پساب در این تخصیص اعتبار مورد توجه است.

عاملی از احداث و تکمیل پست سیار برای شهرک صنعتی ۲ اردبیل خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی پست مد نظر با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان که در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، بخشی از مشکل برق شهرک صنعتی ۲ اردبیل مرتفع خواهد شد و ایجاد پست سیار برای منطقه ویژه اقتصادی نیز توصیه می‌شود.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های برق استان اردبیل

استاندار اردبیل به اعتبارات حوزه برق استان نیز از محل سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های برق استان در شهرک‌های صنعتی مصوب شده و بر این اساس باید مراکز تولید و صنعت تقویت شود.

عاملی افزود: البته با راه‌اندازی نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی با مشارکت بخش خصوصی برای صنایع فولاد بیشتر مشکلات منطقه‌ای حل خواهد شد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه اولویت اصلی طرح‌های گردشگری ایجاد زیرساخت‌های اساسی است، خاطر نشان کرد: ۳۲ میلیارد تومان نیز به تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌ها و مرکز استان به میراث فرهنگی ابلاغ شده که باید به گونه‌ای مدیریت شود تا حل مشکلات برای مردم قابل لمس باشد.

انتهای پیام/

منبع