به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش سبک زندگی اسلامی که ویژه کارکنان و خانواده تبلیغات اسلامی استان اردبیل بود اظهار کرد: تغییر سبک زندگی‌های امروز خانواده‌ها برای موفقیت در مسیر فرهنگ و دین یک ضرورت بوده و باید با تمسک به حجت الهی در این مسیر به سمت آینده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش سبک زندگی اسلامی که ویژه کارکنان و خانواده تبلیغات اسلامی استان اردبیل بود اظهار کرد: تغییر سبک زندگی‌های امروز خانواده‌ها برای موفقیت در مسیر فرهنگ و دین یک ضرورت بوده و باید با تمسک به حجت الهی در این مسیر به سمت آینده و تبیین زندگی ایرانی و اسلامی تلاش کرد.

وی ضمن گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، کارکنان و زیر مجموعه‌های این اداره را در خط مقدم احیای ارزش‌های دینی در جامعه عنوان کرد و افزود: در هر مناسبت و ایام ملی و مذهبی مبلغین و فعالان فرهنگی و دینی همواره در میدان حاضر بوده و در تبیین سبک و سیره بزرگان دینی و ترویج فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) به تبیین سبک زندگی آن حضرت پرداخت و تصریح کرد: امام رضا (ع) باب رحمت خداوند است و در عالم هستی عنایات و برکات الهی به واسطه وجود امام رضا (ع) به بندگان عطا شده است.

حجت الاسلام جعفرزاده همچنین در سخنانی با تبریک پیروزی ملت ایران در حماسه ۲۸ خرداد گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور گسترده در انتخابات مرام و مسلک دینی و اندیشمندی خود را رخ جهانیان کشانده و وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ثابت کردند.

حجت الاسلام علیرضا باوقار، امام جمعه مشگین‌شهر در ادامه این همایش به اهمیت تبلیغ دینی در اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ و دعوت، ارشاد و هدایت مردم به ارزش‌های الهی از اصول رسالت پیامبران الهی بوده و خط اصلی برنامه آنان را تشکیل داده است.

ابزار و شیوه تبلیغ دینی در جامعه باید مطابق با نیاز روز مردم باشد

وی مبلغان را مرزداران اندیشه‌های دینی و فرهنگی جامعه عنوان کرد و گفت: رسالت مهم روحانیون و فعالان عرصه فرهنگی و دینی بیدارگری نسل‌های امروز و فردا است و باید در این دوران خطیر و سرنوشت ساز تاریخی در ایفای نقش خود مجاهدانه عمل کنند.

امام جمعه مشگین شهر همچنین خاطرنشان کرد: شاخصه مهم خانواده موفق اسلام وجود نظم و سازندگی در خانواده است چراکه اسلام معتقد است برای اینکه جامعه‌ها تحت ضابطه در آیند چاره‌ای جز این نیست که نخست خانواده تحت ضابطه درآید و هر گونه نظم و سازندگی باید از خانواده آغاز شود و دامنه سازندگی و گسترش به جامعه هدایت شده و حیات اجتماعی تحت نظم و ضابطه در آید.

در ادامه این مراسم مولود خوانی و اجرای نمایش و سرود انجام شد و از کارکنان و خانواده تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اهدا هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع