حجت الاسلام و المسلمین یدالله صفری گفت: قضیه مباهله که در شأن آن در قرآن نیز آیه نازل شده است یکی از بزرگ‌ترین فضیلت اهل بیت بعد از غدیر است و بر تمام شیعیان لازم است این روز را گرامی بدارند.

به گزارش آذرمغان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر یدالله صفری، خطیب جمع گرمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی، اظهار کرد: مردم ایران به رهبری حضرت امام(ره) در زمانی برای تشکیل حکومت اسلامی قیام کردند که دنیا به دو قطب غربی و شرقی تقسیم شده بود و دو تفکر کمونیستی و کاپیتالیستی بر دنیا حکومت می کرد و نه تنها هیچ کشوری مستقل از اینها نبود بلکه همه دنیا فکر می‌کردند که بدون شرق یا غرب هیچ ملتی نمی‌تواند مستقل باشد؛ ولی ملت ایران با شعار نه شرقی و نه غربی که در دنیا یک شعار ناشناخته بود قیام کرد و پیروز شد.
وی افزود: این قیام با چندین مشکل مواجه بود؛ اول اینکه می‌خواست مستقل از شرق و غرب باشد که قدرت‌های شرقی و غربی این را قبول ندارند و دوم اینکه می خواست حکومت اسلامی تشکیل دهد که حکومت اسلامی نیز مخالف قدرت‌های شرقی و غربی است.
وی ادامه داد: مشکلات و موانع بعدی قیام مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) این بود که ملت ایران اگر بخواهد حکومت اسلامی تشکیل دهد؛ باید نه تنها با شرق و غرب بلکه باید با رژیم دیکتاتور و مستبد پهلوی که غرب از وی حمایت می‌کند؛ نیز مبارزه کند و ملت ایران هیچ قدرت سختی برای مبارزه با قدرت‌های شرقی و غربی و رژیم مستنبد داخلی در اختیار ندارد و انقلابیون می‌خواهند حکومتی را تشکیل دهند که هیچ الگوی مجرب در پیش روی خود ندارند تا یک طرح آماده داشته باشند و بلافاصله پس از پیروزی بر استکبار جهانی و حکومت مستبد داخلی آن طرح را به اجراء بگذارد و حتی یک نفری که مدیریت کلان کشوری را تجربه کرده باشند در اختیار ندارند؛ با این همه مشکلات مردم، قیام نمودند و عجیب این است که پیروز هم شدند و حکومت اسلامی را مستقر کردند.
خطیب جمعه گرمی خاطرنشان کرد: دین مقدس اسلام، محتوای حکومت اسلامی را مشخص کرده است که قابل تبدیل و تبدل نیست و در اختیار مردم هم نیست؛ ولی تعیین شکل حکومت را که در حقیقت قالب و پوسته حکومت بشمار می‌رود به مردم واگذارکرده است.
وی در ادامه با گرامی داشت روز مباهله گفت: قضیه مباهله که در شأن در قرآن نیز آیه نازل شده است یکی از بزرگ‌ترین فضیلت اهل بیت بعد از غدیر است و بر تمام شیعیان لازم است این روز را گرامی بدارند و برای آن فیلم‌ها بسازند و مراسم متعددی به مناسبت همین روز برگزار نمایند و این روز را گرامی بدارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفری با گرامی‌داشت روز خانواده و با اشاره به نزول سوره دهر درباره خانواده حضرت علی(ع) گفت: شما در روی کرده زمین از اوّل عالم خلقت تا آخر عالم، خانواده ای عزیزتر و گرامی‌تر از خانواده حضرت علی(ع) پیدا نمی‌کنید. خانواده‌ای که هفت نفرند ولی چهار نفرشان معصوم است، پنج نفرشان شهید شده و سه نفرشان امام است؛ آنهائی که که امام نیستند و یا معصوم نیستند مانند حضرت زینب(س) مقام بس بلند دارند که باب الحوائج هستند.
وی ادامه داد: این خانواده در عالم خلقت بی نظیر است که خانواده تمام انبیاء بر اینها غبطه می‌خورند و خدای متعال نیز در سوره دهر در حق این خانواده آیه نازل کرده و آنها را توصیف نموده است و همین خانواده را پیامبر اسلام اهلبیت خود قرار داده و آنها را به امتش سفارش کرده و مین خانواده ثقل اصغر است که قرآن ثقل اکبر است.