به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام کریم اسدی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال اظهار کرد: حجب و حیای مردم این منطقه مانع از طرح بسیاری از مشکلات و خواسته‌های مشروع از مسئولان شده و برای توسعه منطقه لازم است که فرهنگ مطالبه‌گری در بین مردم نهادینه شود. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام کریم اسدی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال اظهار کرد: حجب و حیای مردم این منطقه مانع از طرح بسیاری از مشکلات و خواسته‌های مشروع از مسئولان شده و برای توسعه منطقه لازم است که فرهنگ مطالبه‌گری در بین مردم نهادینه شود.

وی تصریح کرد: در حالی که بخشی از مشکلات توسعه‌نیافتگی این شهرستان مربوط به بی‌توجهی و کم لطفی مسئولان گذشته استان به این منطقه است، بخش دیگری نیز مربوط به ضعف مطالبه‌گری مردم در طرح خواسته‌های مشروع خود و جلب نظر مسئولان وقت است.

امام جمعه شهرستان خلخال گفت: به رغم ارائه خدمات ارزشمند نظام اسلامی به مردم این منطقه از جمله توسعه شبکه‌های آب، برق، گازرسانی و مخابرات در مناطق روستایی، آهنگ توسعه در این شهرستان نسبت به سایر مناطق دیگر کشور ضعیف بوده و سهم خلخال از نظر شاخص‌های توسعه پایین است.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: مطالبه‌گری توأم با عقلانیت راهگشای بسیاری از مشکلات مردم و جامعه بوده و تجربه نشان می‌دهد مردمی که پیگیر مطالبات مشروع خود از مسئولان بوده‌اند، به خواسته آنها رسیدگی شده است.

وی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف مدیران ضعیف خاطرنشان کرد: کارهای بزرگ را انسان‌های بزرگ انجام می‌دهند و در عوض سپردن کارهای اداری حساس و بزرگ به انسان‌های با دید کوچک و ضعیف موجب فرصت‌سوزی و از دست رفتن وقت و انرژی منطقه است.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه با گذشت بیش از ۷ ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم مردم خلخال از برکات و ثمرات آن بی‌بهره هستند، اضافه کرد: در این مدت تنها فرماندار خلخال تغییر کرده و انتظار از دولتمردان سرعت عمل در به کارگیری مدیران توانمند و پیگیر توسعه منطقه است.

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری خلخال نیز با توصیه مسئولان به اجرای مناسب طرح تکریم ارباب رجوع، پاسخ سریع به استعلامات اداری و پرهیز از هرگونه ترک فعل بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال آینده شاهد تحولات بزرگ در بحث زیرساخت‌های این شهرستان خواهیم بود.

سید جواد یحیی‌زاده اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش قابل توجه گردشگران، میهمانان و مسافران در تعطیلات نوروز به این شهرستان، لازم است که همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر و شهرداران برای استقبال از آنها آماده باشند.

وی خانه تکانی شهری از سوی شهرداری، برگزاری جشن آستانه نوروز و استقبال از بهار، آئین استقبال از نخستین میهمان نوروزی در مبادی ورودی و برنامه‌های آئینی و سنتی در روستاهای منطقه را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای نوروز عنوان کرد.

رئیس ستاد خدمات سفر خلخال تصریح کرد: نیازمند همکاری و تلاش رسانه‌های جمعی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف این شهرستان هستیم.

انتهای پیام/

منبع