باز ار / به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از مسؤولان، بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای فناوران کاشت زاگرس (آنقوتلار) در شهرستان گرمی آغاز شد. استاندار اردبیل در مراسم آغاز بهره‌برداری از این شهرک […]

باز ار /

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از مسؤولان، بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای فناوران کاشت زاگرس (آنقوتلار) در شهرستان گرمی آغاز شد.

استاندار اردبیل در مراسم آغاز بهره‌برداری از این شهرک گلخانه‌ای اظهار کرد: از دهه ۸۰، شهرک گلخانه‌ای آنقوتلار گرمی مشکلات و موانع متعددی داشت و وقفه‌ها و اختلال‌های زیادی در فعالیت این مجموعه رخ داده بود.

تکمیل فازهای بعدی در دستور کار است

وی افزود: در حال حاضر یک مجموعه دانش‌بنیان در شهرک گلخانه‌ای آنقوتلار مستقر شده است و با تکنولوژی و فناوری‌های بروز جهانی، احیای آن را آغاز کرده است و با توجه به شرایط جدید، پیش‌بینی می‌شود که این مجموعه دیگر با مشکلات سابق مواجه نشده و با توان حداکثری فعالیت کند.
استاندار اردبیل ادامه داد: فاز اول گلخانه آنقوتلار به بهره‌برداری رسیده است و با حمایت حداکثری دستگاه‌های مربوطه استان اردبیل، در آینده نزدیک دیگر فازهای این مجموعه با تکنولوژی و فناوری‌های نوین جهانی فعالیت خواهد کرد.

بازدهی بالا در محصولات کشاورزی و کنترل مصرف آب کشاورزی مورد توجه است

عاملی تشریح کرد: در حوزه‌ کشاورزی استان اردبیل برنامه دقیق و تخصصی تدوین شده است و فعالیت حوزه کشاورزی استان بر اساس برنامه مذکور خواهد بود و بازدهی بالا در محصولات کشاورزی و کنترل مصرف آب کشاورزی که بیش‌ترین میزان مصرف آب در این حوزه است، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/