دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت : بیش از 5هزار نفر، از سال 98 تاکنون آموزش های مقدماتی حوزه سواد رسانه و فضای مجازی را در نسرا اردبیل گذرانده اند.

سمیه شاهی دبیر نهضت سواد رسانه ای  انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار داشت:  هر یک از ما خواسته یا ناخواسته روزانه در معرض میلیونها پیامی هستیم که از  زمین و زمان  برسر ما می‌بارد، فلذا همه نیاز دارند به این‌که در برابر چنین فضایی، چتری بر سر بگیرند که این چتر همان سواد رسانه ای است.

 

 

وی افزود: نهضت سواد  رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) از اواخر سال 97 و به منظور ارتقا سواد رسانه ای و تبدیل مخاطب منفعل به مخاطب متفکر در تمام نقاط استان اردبیل حضور فعال دارد و کلاس آموزشی حضوری و مجازی  سواد رسانه را در اقصی نقاط این استان برگزار می کند.

دبیر نهضت سواد رسانه ای  انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت : در مجموع با یک نگاه حداقلی می توانیم ادعا کنیم که از سال 98 تاکنون در استان اردبیل، بیش از 200 کلاس حضوری و مجازی تشکیل شده و قریب به 5 هزار نفر آموزش های مقدماتی حوزه سواد رسانه و فضای مجازی را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: در راستای استفاده از ظرفیت مردمی و سازمان‌دهی فعالان عرصه سواد رسانه ای در استان ، تاکنون هفت دوره مجازی تربیت مدرس برگزار وتوانستیم  ۳۹ مدرس سواد رسانه را در سطح استان اردبیل آموزش دهیم و این آمادگی را داریم که در سراسر استان کلاسهای عمومی و تخصصی آموزش سواد رسانه را برای همه اقشار و هم استانی های عزیز برگزار کنیم.

شاهی اضافه کرد: این نهضت با استفاده از اساتید توانمند دانشگاهی و حوزوی به فراخور شرایط دوره‌های عمومی و تخصصی سواد رسانه ای برای سطوح مختلف جامعه برگزار می کند که بخشی از این دوره‌ها به صورت مجازی و از طریق پرتال نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: امسال با توجه شرایط کرونایی اکثر آموزشهای نسرا از طریق سامانه lms.nasraa.ir و به صورت مجازی انجام می شود.

انتهای پیام/م