به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، مقامات آمریکایی از بیم طوفان ایان تدابیر گسترده ای اتخاذ کرده اند. مقامات ایالت فلوریدا اعلام کرده اند که این طوفان خسارات زیادی به این ایالت وارد خواهد کرد. همزمان مقامات ایالت ویرجینیا هم حالت فوق العاده از بیم طوفان ایان اعلام کرده اند و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از الجزیره، مقامات آمریکایی از بیم طوفان ایان تدابیر گسترده ای اتخاذ کرده اند.

مقامات ایالت فلوریدا اعلام کرده اند که این طوفان خسارات زیادی به این ایالت وارد خواهد کرد.

همزمان مقامات ایالت ویرجینیا هم حالت فوق العاده از بیم طوفان ایان اعلام کرده اند و احتمال دادند که این طوفان فردا جمعه به این ایالت برسد.

این در حالی است که به دلیل طوفان ایان که اکنون به سواحل جنوب شرقی ایالات متحده رسید، فرماندهی ناوگان چهارم نیروی دریایی ایالات متحده به کشتی‌های لنگر انداخته در ایالت جورجیا دستور داد بندر را ترک کنند و هواپیماها و هلی‌کوپترها نیز از منطقه خارج شوند.

اتخاد تدابیر و اقدامات برای مقابله با طوفان ایان که به منطقه تامپای ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا رسیده است همچنان ادامه دارد.

از ۲.۵ میلیون نفر از ساکنین این مناطق خواسته شد تا خانه‌های خود را ترک و به مناطق امن پناه ببرند.

ارتش آمریکا نیز اقدامات احتیاطی را علیه نیروهای خود در منطقه انجام داد.

فرماندهی ناوگان چهارم نیروی دریایی ایالات متحده طی بیانیه‌ای، دستور آمادگی برای وقوع طوفان برای همه کشتی‌ها و هواپیماهای موجود در منطقه را صادر کرده است.

بر این اساس کشتی‌های مستقر در پایگاه دریایی مای‌پورت در جکسون‌ویل فلوریدا شروع به خروج از بندر کردند و کشتی‌هایی که قرار بود در بندر بمانند، با توجه به شرایط بد جوی شروع به لنگر انداختن کردند.

در این بیانیه آمده است: تخلیه هواپیماها از فرودگاه‌های منطقه آغاز می‌شود و یا در آشیانه‌هایی که برای مقاومت در برابر طوفان مستحکم شده‌اند، تحت حفاظت قرار می‌گیرند.

انتظار می‌رود چهار فروند کشتی و چند هلی‌کوپتر و هواپیما جابجا شوند.

یش‌بینی می‌شود این طوفان که با شدت رده ۳ کوبا را درنوردید و خسارات زیادی به بار آورد، با رسیدن به خاک آمریکا به شدت رده ۴ برسد.

انتهای پیام/

منبع