شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، از اضافه شدن تخت‌های بستری و سرپایی در بیمارستان‌ها و مدرسه راثی نظام در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: به دنبال تکمیل ظرفیت تخت‌های کرونایی در مرکز استان و شرایط بحرانی بیماری، تصمیم بر افزایش تخت مورد نیاز […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، از اضافه شدن تخت‌های بستری و سرپایی در بیمارستان‌ها و مدرسه راثی نظام در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: به دنبال تکمیل ظرفیت تخت‌های کرونایی در مرکز استان و شرایط بحرانی بیماری، تصمیم بر افزایش تخت مورد نیاز شد به طوری که راه اندازی یک بخش با ۲۱ تخت در بیمارستان بوعلی، ایجاد دو بخش در بیمارستان امام رضا (ع)، تبدیل مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به درمانگاه ۱۶ ساعته و استقرار تخت در مدرسه راثی نظام جهت بستری موقت بیماران تزریقی از جمله اقداماتی بود که به دلیل حجم بالای مراجعین به اورژانس کرونا و مدیریت تخت‌ها انجام شد.

وی تاکید کرد: چنان چه این وضعیت تداوم یابد امکانات و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی پاسخگوی نیاز مراجعین و بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان نخواهد بود و مردم باید حداکثر پروتکل‌های بهداشتی را در ایام عزاداری محرم رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل شلوغی و تردد غیر ضرور در مراکز خرید و معابر اصلی شهر را از دیگر عوامل افزایش بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها عنوان کرد و افزود: در چند هفته اخیر شاهد افزایش بیش از حد تردد مردم در معابر شهری بودیم و این تردد غیر ضرور موجب عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی گردید که نتایج آن را امروز با بستری ۱۳۷ بیمار کرونایی با وضعیت جسمی بیماری نامساعد و وخیم شاهد هستیم.

حبیب زاده به آخرین آمار واکسیناسیون کرونا نیز پرداخت و گفت: تاکنون بیش از ۲۲۷ هزار دز در مرحله اول، ۴۶ هزار دز در مرحله دوم و در مجموع بیش از ۲۷۴ هزار دز به افراد بالای ۷۰ سال تزریق انجام شده است.

وی آخرین آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان را ۷۶۹ نفر عنوان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ بیمار جدید کرونایی بستری شدند و متأسفانه ۱۰ نفر از بیماران بدحال کرونایی جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۷ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که با توجه به شدت درگیری با ویروس احتمال فوت چندین بیمار از این بخش در هفته‌های آینده وجود دارد.

حبیب زاده از ترخیص ۱۲۳ نفر بیمار بهبود یافته کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته نیز خبر داد و گفت: این بیماران باید تا بهبودی کامل در قرنطینه بمانند و جهت جلوگیری از انتقال بیماری از حضور در اماکن عمومی و شهری خودداری نمایند.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع