به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، منصور جعفری نمین بعد از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته با آمار بالای درخواست مهاجرت پزشکان روبه‌رو بودیم به طوری که از استان اردبیل ۲۰ نفر از پزشکان این درخواست را ارائه داده‌اند. وی با اشاره به اینکه تعداد این مهاجرت‌ها دقیقاً […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، منصور جعفری نمین بعد از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته با آمار بالای درخواست مهاجرت پزشکان روبه‌رو بودیم به طوری که از استان اردبیل ۲۰ نفر از پزشکان این درخواست را ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد این مهاجرت‌ها دقیقاً مشخص نیست، تصریح کرد: این پزشکان سرمایه‌های ملی و معنوی کشور هستند که در بلند مدت می‌تواند مشکل بزرگی را در کشور ایجاد کرده و شاهد فقدان نیروهای متخصص در حوزه پزشکی باشیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: اطلاع‌رسانی در این زمینه و آگاهی‌بخشی در راستای حفاظت از سرمایه‌های انسانی دانش‌آموخته یکی از رسالت‌های خبرنگاران است که در این بخش باید مؤثر ظاهر شوند.

۹۵ درصد پزشکان از کارتخوان استفاده می‌کنند

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور به تمکین پزشکان به استفاده از کارت‌خوان اشاره کرد و افزود: در استان اردبیل درصد استفاده پزشکان از سامانه‌های هوشمند پرداخت ۹۵ درصد است.

جعفری نمین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این رقم در استان‌های بزرگی مانند تهران ۹۰ درصد است که در مقایسه با آمار کشوری، اردبیل از میانگین بالایی در این زمینه برخوردار است.

وی اضافه کرد: بر اساس توافقات انجام شده بانک مرکزی، تراکنش‌های بانکی پزشکان از دستگاه‌های کارت‌خوان مطب را در اختیار مجموعه مالیاتی قرار داده و بر این اساس درآمد پزشکان محاسبه و مالیات از آنها اخذ می‌شود.

انتهای پیام/

منبع