شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان کاهش سه برابری آمار بستری‌های کرونا در اردبیل را خبر داد و اظهار کرد: در حالی که در اوج شیوع موج چهارم کرونا در اردبیل تعداد بستری‌های این بیماری در استان به مرز ۶۴۰ نفر رسیده بود اما خوشبختانه اکنون با کاهش چشمگیری در این زمینه […]

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان کاهش سه برابری آمار بستری‌های کرونا در اردبیل را خبر داد و اظهار کرد: در حالی که در اوج شیوع موج چهارم کرونا در اردبیل تعداد بستری‌های این بیماری در استان به مرز ۶۴۰ نفر رسیده بود اما خوشبختانه اکنون با کاهش چشمگیری در این زمینه مواجه هستیم به طوری که در شبانه‌روز گذشته با بستری ۴۳ بیمار دیگر در بیمارستان‌ها تعداد کل بیماران تحت درمان به ۲۴۷ نفر رسید.

وی با اشاره به برابری آمار ترخیص و بستری کرونا در اردبیل در روز گذشته گفت: آمار بهبودیافتگان و بستری‌های کرونا در روز گذشته در اردبیل وضعیت پایاپایی داشت که همزمان با بستری ۴۳ بیمار جدید در استان ۴۴ بیمار نیز با کسب بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: تعداد بیماران بدحال در بخش ICU مراکز درمانی استان از ۸۰ نفر در هفته‌های گذشته به ۵۰ نفر در روزهای اخیر رسیده است.

حبیب‌زاده ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونا در استان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه شاهد فوت ۵ شهروند دیگر در استان بودیم که ۴ نفر از این بیماران از شهر اردبیل و یک نفر نیز از شهرستان نمین بود.

به گفته این مسئول تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان اردبیل از ابتدای شیوع این بیماری در یک سال و اندی گذشته با فوت ۵ شهروند دیگر در شبانه‌روز گذشته به یک هزار و ۷۷۸ نفر رسید.

حبیب‌زاده با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های مراقبتی در استان اشاره و اذعان کرد: هر لحظه غفلت در سطح عمومی شهرها سبب بروز مشکلات جدی خواهد بود چرا که هنوز خطر به طور کامل رفع نشده است و باید از این بابت نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهتمام داشت.

وی در توصیه به مردم استان خاطرنشان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در معابر عمومی و اماکن پرتردد از ضروریات جلوگیری از شیوع و انتشار حداکثری این ویروس بوده و از مردم استان تقاضا داریم تا در ایام انتخابات و رأی‌گیری نیز تمام توجه خود را بر رعایت این پروتکل‌ها متمرکز کرده و سلامتی خود و اطرافیان را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع