باقر باقرزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: این سرمایه‌گذاران حاضر هستند تا با اجرای طرح‌های مختلف بخش گردشگری به توسعه این حوزه کمک کرده و مجموعه‌های مختلف رفاهی، آب درمانی، هتل و دیگر طرح‌های خدماتی را اجرایی کنند. وی از نهایی شدن اجرای مجتمع ورزشی، خدماتی و آموزشی در سرعین […]

باقر باقرزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: این سرمایه‌گذاران حاضر هستند تا با اجرای طرح‌های مختلف بخش گردشگری به توسعه این حوزه کمک کرده و مجموعه‌های مختلف رفاهی، آب درمانی، هتل و دیگر طرح‌های خدماتی را اجرایی کنند.

وی از نهایی شدن اجرای مجتمع ورزشی، خدماتی و آموزشی در سرعین با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: با پشتیبانی مسئولان استانی پروژه آب معدنی حیران به زودی فعالیت خود را در سرعین آغاز می کند که در کمیسیون ماده ۱۱ موافقت لازم با اجرای این پروژه انجام شده تا تولید محصولات متنوع آب معدنی و نوشیدنی ها را با برند حیران در سرعین شاهد باشیم.

احداث پل صخره‌ای با مشارکت سرمایه‌گذار بومی در سرعین
سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین از احداث پل صخره‌ای با مشارکت سرمایه‌گذار بومی در سرعین خبر داد و گفت: هر چند تحریم های ظالمانه و کرونا بیشترین ضربه را بر پیکره گردشگری سرعین وارد کرده اما تلاش بر این است تا در دوره جدید شکوفایی این شهرستان در حوزه گردشگری بتوان طرح‌های عظیم و زیربنایی به بهره‌برداری رساند.

باقرزاده از احداث کمربندی سبز سرعین، سردابه و قوتورسویی در اتصال این ۳ منطقه گردشگری خبر داد و افزود:‌ با راه‌اندازی این کمربند سبز حضور گردشگران و ماندگاری آنها در سفر به استان اردبیل افزایش پیدا می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با تزریق هر سه دز واکسن کرونا فعالان گردشگری سرعین در عید نوروز آماده میزبانی از گردشگران و مسافران هستند تا بخشی از ضرر و زیان دو سال اخیر در این حوزه جبران شود.

باقرزاده اضافه کرد: ما آمادگی داریم با اعلام ستاد کرونا در شهرستان سرعین در ایام نوروز ۱۴۰۱ میزبانی شایسته برای گردشگران استان، خارج از استان و حتی برون مرزی باشیم.

وی ۱۰۰ درصد اقتصاد سرعین را وابسته به گردشگری توصیف کرد و ادامه داد: تمامی مراکز اقامتی، آب درمانی ها و مجموعه‌های خدماتی گردشگری خسارت عمده‌ای در دو سال شیوع کرونا دیده‌اند که بخشی از این خسارت‌ها با پرداخت تسهیلات کم بهره قرار است جبران شود.

۱۱ میلیارد تومان اعتبار به سرعین اختصاص یافت
باقرزاده به بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در یک ماه اخیر در سرعین اشاره کرد و گفت: با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان پروژه‌های زیربنایی در شهر سرعین افتتاح شد که مهمترین آن پست ۶۳ کیلوولت برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افتتاح ساختمان آتش‌نشانی سرعین و طرح‌های عمران شهری بود.

وی بیان کرد: ۱۱ میلیارد تومان اعتبار با توجه ویژه استاندار اردبیل به سرعین اختصاص یافته تا از محل مدیریت بحران صد درصد تخصیص این منابع را شاهد باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرعین تصریح کرد: ۳ میلیارد تومان از این منابع صرف احداث ساختمان آتش‌نشانی شهرداری اردیموسی خواهد شد و ۸ میلیارد تومان نیز قرار است به طرح‌های هدایت آب‌های سطحی و لایروبی کانال‌ها اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع