احمد ناصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تمام مقدمات اعم از سازماندهی نیروی انسانی، کلاس‌های درس و منابع و تجهیزات مورد نیاز تدارک دیده شده تا با مجوز ستاد ملی کرونا و واکسیناسیون عمومی معلمان از اواخر مردادماه بتوانیم شروع سال تحصیلی را با آموزش‌های حضوری شاهد و ناظر باشیم. وی […]

احمد ناصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تمام مقدمات اعم از سازماندهی نیروی انسانی، کلاس‌های درس و منابع و تجهیزات مورد نیاز تدارک دیده شده تا با مجوز ستاد ملی کرونا و واکسیناسیون عمومی معلمان از اواخر مردادماه بتوانیم شروع سال تحصیلی را با آموزش‌های حضوری شاهد و ناظر باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری آزمون‌های نهایی برای پایه نهم و دوازدهم در حال انجام است که تاکنون هیچ اتفاق خاص در فرآیند امتحانات انجام نشده و به شکل مناسب و مطلوب برگزاری آزمون‌ها را شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اهمیت آزمون دوازدهم را به عنوان سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و خروج آنها از تحصیلات پایه متوسطه یادآور شد و گفت: بر اساس اعلام سازمان سنجش تا ۶۰ درصد نمره دانش‌آموزان در دیپلم به عنوان فرآیند آموزشی در انتخاب رشته کنکور دخیل خواهد بود و از همین رو آزمون پایه دوازدهم به صورت جامع و فراگیر ملی در حال برگزاری است.

ناصری از شرکت ۱۲ هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم در این آزمون‌ها در ۹۵ حوزه امتحانی خبر داد و افزود: ۴۰ درصد ظرفیت حوزه‌های امتحانی را نسبت به سال گذشته افزایش دادیم تا دانش‌آموزان با ایمنی و مراقبت‌هایی که در حال انجام است، آزمون خود را تا ۲۴ خرداد با موفقیت سپری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای پایه نهم نیز که در انتخاب رشته پایه بسیار تأثیرگذار است، به تعداد ۱۷ هزار دانش‌آموز در ۵۷۳ حوزه و مدرسه آزمون هماهنگ منطقه‌ای در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: حتی برای پایه ششم نیز ما در ۳۶ مدرسه برای یک‌هزار دانش‌آموز آزمون‌های گزینشی و سنجش دروس مختلف را برگزار کردیم تا با آمادگی کامل وارد مقطع متوسطه اول شوند.

وی ارائه کارنامه دانش‌آموزان را به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه سیدا یادآور شد و بیان کرد: اولیای دانش‌آموزان از طریق این سامانه می‌توانند در جریان فرآیند آموزشی و نمرات دانش‌آموزان خود قرار گیرند.

دریافت هزینه در هنگام ثبت‌نام ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم خانواده‌ها نگرانی از بابت ثبت‌نام دانش‌آموزان در نزدیک‌ترین محل سکونت خود نداشته باشند.

ناصری اظهار کرد: به غیر از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم سایر دانش‌آموزان به شکل میان پایه‌ای با همکاری مدیران مدارس ثبت اطلاعات در پایه بالاتر انجام شده و نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: دریافت هرگونه هزینه در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است و مدیران مدارس در طول سال تحصیلی با برگزاری جلسات می‌توانند مشارکت مالی اولیای دانش‌آموزان را جذب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مدیران مدارس به غیر از هزینه کتب درسی و بیمه دانش‌آموزی هیچ مبلغ دیگری را دریافت نخواهند کرد و از این بابت مشکلی نخواهد بود.

ناصری در مورد پرداخت هزینه برای مدارس هیئت امنایی که موفق به برگزاری فوق برنامه نشدند، افزود: اگر مدرسه هیئت امنایی فوق برنامه‌ای را اجرا نکرده باشد، موظف هست هزینه دریافتی از اولیا را برای سال تحصیلی آینده در نظر گرفته و مبلغ جدیدی را دریافت نکند.

این مسئول خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی اولیای دانش‌آموزان و همچنین دانش‌آموزان تلاشگر سال تحصیلی مناسبی را پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع