استاندار اردبیل گفت: با توجه به زیر ساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان آماده همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی با هیأت تجاری چینی هستیم.

به گزارش ندای شمالغرب اردبیل، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جلسه با هیأت تجاری چینی که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: استان اردبیل یک منطقه گردشگری است که در سطح ایران بی‌نظیر و در دنیا کم‌نظیر است، بدین جهت که در دنیا نمی‌توانید جایی پیدا کنید هم آب‌های معدنی جوشان و هم کوه‌های پوشیده از برف در مجاور هم داشته باشد.

وی افزود: در حوزه ورزش‌های زمستانی و آب‌های گرم معدنی در حال سرمایه‌گذاری و توسعه هستیم که در این باره می ‌توانیم به طور مشترک روی پروژه‌ مجتمع‌های بزرگ آب گرم معدنی با تجار چینی همکاری کنیم که درآمد خوبی را می‌تواند داشته باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به پتانسیل بالای حوزه کشاورزی استان گفت: با برنامه‌ریزی جدید سالانه ۵ میلیون محصول کشاورزی در استان اردبیل برداشت خواهیم کرد که در زمینه احداث صنایع تبدیلی نیز می‌توانیم با تجار چینی وارد همکاری شویم.

وی بیان کرد: همچنین می‌توان در زمینه احداث شهرک‌های تخصصی کشاورزی سرمایه‌گذاری شود، زیرا در این حوزه بازارهای خوبی از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه و آسیای میانه در دست داریم و برای ترابری محصولات نیز فرودگاه اختصاصی در شمال استان وجود دارد.

بهنام‌جو گفت: پیشنهاد می‌کنیم دفتر نمایندگی مشترکی بین اردبیل و چین در شهر ما برپا شود تا مراودات اقتصادی ذکر شده‌ای که در آینده نزدیک بین اردبیل و تجار چینی رخ می‌دهد با سهولت هرچه تمام انجام گیرد.

انتهای پیام/