به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از رویترز، دولت آلمان امروز جمعه از به کنترل درآوردن تاسیسات پالایشی متعلق به نمایندگی های شرکت بزرگ روسنفت روسیه در این کشور خبر داد. برلین بهانه خود از این قدام ضدروسی را دست یافتن به تضمین دستیابی آلمان به انرژی مدعی شد! وزارت امور اقتصادی آلمان […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از رویترز، دولت آلمان امروز جمعه از به کنترل درآوردن تاسیسات پالایشی متعلق به نمایندگی های شرکت بزرگ روسنفت روسیه در این کشور خبر داد.

برلین بهانه خود از این قدام ضدروسی را دست یافتن به تضمین دستیابی آلمان به انرژی مدعی شد!

وزارت امور اقتصادی آلمان با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که نهاد نظارتی شبکه فدرال به طور موقت مدیریت روسنفت در این کشور را عهده دار می شود.

این تصمیم برای مدت ۶ ماه اتخاذ شده است.

این اقدام برلین شامل شرکت های Rosneft Deutschland GmbH ، RN Refining و Marketing GmbH وابسته به روسنفت و سهام مرتبط به آنان در ۳ پالایشگاه در آلمان می شود.

گفتنی است که اقدام ضدروسی برلین هم زمان با کاهش واردات نفت خام از روسیه و توقف کامل آن تا پایان سال جاری (۲۰۲۲) به انجام رسید.

در همین ارتباط، سارا واگن‌کنشت، سیاستمدار حزب چپ آلمان، ضمن درخواست پایان تحریم های ضدروسیه چندی پیش خواستار استعفای معاون صدراعظم آلمان شد زیرا به گفته وی، دولت کنونی آلمان به خاطر ورود به جنگ اقتصادی با روسیه، «احمق ترین» دولت اروپا است.

واگن کنشت جنگ جاری در اوکراین را «جنایت» توصیف کرد و گفت که تحریم های ضدروسیه، برای کشور آلمان «مرگبار» است.

وی افزود: باتوجه به اینکه بهای انرژی از کنترل خارج شده است، اقتصاد آلمان به‌زودی به ته‌مانده‌ای از روزهای خوب گذشته بدل خواهد شد.

واگن‌کنشت که نماینده مجلس آلمان نیز محسوب می‌شود، در ادامه خواستار استعفای رابرت هابک، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان شد و تاکید کرد: ما واقعاً احمق‌ترین دولت اروپا را داریم. ایده تنبیه (ولادیمیر) پوتین با فقیر کردن میلیون‌ها خانواده آلمانی و ویران کردن صنعت ما، در حالی‌که گازپروم درآمدهای بی‌سابقه‌ای به جیب می‌زند! این دیگر چه ایده احمقانه‌ای است؟

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰)، کشورهای اروپایی و غرب، در حمایت از کی‌یف ضمن ارسال تسلیحات و ارائه کمک نظامی و غیرنظامی به اوکراین، تحریم‌هایی را علیه انرژی روسیه اعمال کردند.

در بحبوحه تحریم‌های همه‌جانبه علیه مسکو، شرکت گازپروم، غول انرژی روسیه هفته های گذشته اعلام کرد که تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم‌یک را طبق برنامه پس از ۳ روز تعمیر و نگهداری از سر نمی گیرد و تحریم های غرب را مقصر این معضل دانست. نورد استریم‌ یک اصلی‌ترین خط لوله انتقال گاز به آلمان و اروپا است.

انتهای پیام/

منبع