فرهاد سبحانی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این میزان تسهیلات با نرخ سود پنج درصد برای روستاییان پرداخت می شود تا با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی بتوانند واحدهای مسکونی خود را احداث و به بهره‌برداری برسانند. وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز پرداخت این […]

فرهاد سبحانی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این میزان تسهیلات با نرخ سود پنج درصد برای روستاییان پرداخت می شود تا با توجه به شرایط تورمی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی بتوانند واحدهای مسکونی خود را احداث و به بهره‌برداری برسانند.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز پرداخت این تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل به ویژه بانک مسکن از اول شهریورماه آغاز شده و امیدواریم با کمترین تأخیر و تعلل پرداخت این تسهیلات و تداوم آن را در طول سال شاهد باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: دریافت‌کنندگان وام مسکن روستایی که از آبان ماه سال گذشته تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی گرفتند در قالب متمم می توانند ۱۰۰ میلیون تومان دیگر دریافت کنند.

سبحانی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد مساکن روستایی در استان اردبیل بهسازی شده و این روند با سرعت مناسب در حال انجام است.

وی استقبال روستاییان را از وام ۲۰۰ میلیون تومانی در یک هفته اخیر مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: انتظار می رود با توجه به شرایط مساعد در ساخت و ساز مساکن روستایی در پایان دولت سیزدهم این وضعیت بهسازی تا ۷۵ درصد ارتقا یابد.

سبحانی پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را با سفته زنجیره‌ای یادآور شد و خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن تلاش کرده تا با کاهش استعلامات و صدور سریع مجوزها به ساخت و ساز، بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی کمک کنند.

وی به راه‌اندازی سامانه غیرحضوری ارائه خدمات بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: با کمترین مراجعه حضوری امکان صدور مجوز، انجام مراحل تسهیلات فراهم شده و ما سعی می کنیم این زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.

سبحانی تاکید استاندار اردبیل را در کاهش فرآیندها و صدور مجوزها یادآور شد و خاطرنشان کرد: نه تنها میزان استعلامات کاهش یافته بلکه در صدور مجوز ساخت و ساز و ارائه پروانه در کمترین زمان خدمات به روستاییان انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع