مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از روز پنجشنبه همزمان با عید غدیر خم واکسیناسیون ۲۰ هزار معلم و مدیر در استان اردبیل آغاز می‌شود.

احمد ناصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: قرار است در مردادماه و با حضور معلمان در مرکز تجمیعی مشخص واکسیناسیون این گروه در دو مرحله و در فاصله ۲۰ روز انجام شود تا معلمان و مدیران خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاشمان بر این است تا با اعلام ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس و تحصیل حضوری دانش‌آموزان را شاهد باشیم که در این زمینه قطعاً اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر در مهلت باقی‌مانده از تابستان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به گردهمایی مدیران مناطق و نواحی آموزش و پرورش همزمان با اجلاس سراسری مدیران کشوری آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها آمادگی مدارس برای بازگشایی حضوری مورد بررسی قرار گرفت تا در صورت حضور نواقص در مهلت باقی‌مانده از تابستان سعی بر رفع ایرادات و بهبود شرایط تحصیل دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده به انجام برسد.

ناصری افزود: سعی می‌کنیم تا بر اساس سند بنیادین آموزش و پرورش بهترین امکانات و شرایط را برای تحصیل نسل آینده در سال تحصیلی پیش رو مهیا کنیم تا خانواده‌ها بدون دغدغه و نگرانی فرزندان خود را به مدارس سپرده و در سایه تلاش همکاران فرهنگی تحصیل و تهذیب نسل آینده به انجام برسد.

وی در مورد واکسیناسیون گروه سنی متوسطه دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: هیچ‌گونه برنامه‌ای در واکسیناسیون دانش‌آموزان اعلام نشده و در صورت نیاز از طریق ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار معلمان و مدیران مدارس، رانندگان سرویس‌های مدارس نیز در شهریورماه واکسینه می‌شوند تا مقدمات تحصیل حضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ فراهم آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در مهلت باقی‌مانده مدیران مدارس تمام تجهیزات، امکانات و شرایط تحصیلی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا با کمترین مشکلات و با اعلام وزارت آموزش و پرورش و ستاد کرونا سال تحصیلی جدید به شکل حضوری، مجازی آغاز شود.

انتهای پیام/