اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: راه آهن اردبیل – میانه با پیشرفت ۸۰ درصد با تلاش پیمانکاران در قطعات مختلف در حال احداث است به طوری که در بخش زیرسازی پیشرفت این پروژه ۹۰ درصد و روسازی نیز پیشرفت تا ۸۰ درصد امیدواری زیادی را برای تکمیل و بهره‌برداری […]

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: راه آهن اردبیل – میانه با پیشرفت ۸۰ درصد با تلاش پیمانکاران در قطعات مختلف در حال احداث است به طوری که در بخش زیرسازی پیشرفت این پروژه ۹۰ درصد و روسازی نیز پیشرفت تا ۸۰ درصد امیدواری زیادی را برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به وجود آورده است.

وی به طول مسیر راه آهن و سختی‌های کار برای پیمانکاران اشاره کرد و گفت: از ۱۷۵ کیلومتر راه آهن اردبیل که از سال ۸۴ عملیات اجرایی آن شروع شده تاکنون ۶۲ دهنه تونل و ۴۵۰ پل که از این تعداد ۳۰ پل خاص است، عملیات اجرایی به انجام رسیده و یا در مرحله نهایی است.

استاندار اردبیل پل خاص آرپاچایی را با ۸۰ متر ارتفاع به عنوان مرتفع‌ترین پل ریلی کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر در قطعات مختلف راه آهن اردبیل – میانه بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و کارگری مشغول فعالیت هستند و ۷۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین نیز در این مسیر فعالیت می‌کنند.

بهنام‌جو با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر عملیات ریل‌گذاری با خرید تجهیزات داخلی و بومی در حال انجام است، تصریح کرد: با تأمین مبالغ جدید و نقدینگی این پروژه خرید ریل و نصب آن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۵۰ نفر در عملیات ریل‌گذاری از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب فعالیت می‌کنند و تمام تلاش مهندسان و پرسنل این پروژه بر این است تا فاز نهایی راه آهن اردبیل – میانه آماده بهره‌برداری شود.

بهنام‌جو اضافه کرد: بدون محدودیت منابع اعتباری مورد نیاز این پروژه تأمین خواهد شد به طوری که تاکنون دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ریلی استان اردبیل سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار اردبیل ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد را یادآور شد و بیان کرد: در کنار اتصال این خط ریلی به منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شماره دو اردبیل امیدواریم با تکمیل مطالعات از سال آینده راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد و احداث و راه‌اندازی بارانداز ریلی در این مسیر به توانمندی اقتصادی و همچنین تقویت صادرات و واردات از آسیای میانه و حوزه قفقاز کمک کند.

انتهای پیام/

منبع