ولی اسماعیلی در گفت و گو با پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به اقدامات مجلس پیرو حقوق کارگران در سال آینده اظهارداشت:پیرو بررسی و مذاکرات برای تعیین حقوق کارگران برای سال آینده از هم اکنون کمیته ای را در کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل داده ایم تا به واسطه آن دو الی سه طرح […]

ولی اسماعیلی در گفت و گو با پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به اقدامات مجلس پیرو حقوق کارگران در سال آینده اظهارداشت:پیرو بررسی و مذاکرات برای تعیین حقوق کارگران برای سال آینده از هم اکنون کمیته ای را در کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل داده ایم تا به واسطه آن دو الی سه طرح مربوط به اصلاح قانون کار را تجمیع کنیم.

وی بیان داشت: پس از تجمیع این قوانین مورد اصلاح قرار خواهند گرفت تا به نفع کارگران باشند.همچنین این طرح تجمیع شده قبل از سال ۱۴۰۱ در صحن مجلس مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصرح کرد: ما از هم اکنون این اقدامات را در مجلس و کمیسیون اجتماعی آغاز کردیم که این مسئله به روزهای پایانی سال کشیده نشود. متاسفانه وقتی اینگونه مسائل به پایان سال کشیده می شود به درستی مورد بررسی قرار نمی گیرد.

اسماعیلی بیان داشت: می کوشیم در قالب طرح تجمیع شده اصلاح قانون کار، جداسازی مباحث صنفی و جغرافیایی را مدنظر قرار دهیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت:همچنین در قالب اصلاح قانون کار ضرورت دارد تا در تعیین حقوق و دستمزد کارگران تورم موجود مدنظر قرار گیرد چراکه این مسئله بخشی از قانون است و نباید نادیده گرفته شود.

اسماعیلی تاکید کرد: بنابراین ما اقداماتمان را برای تعیین حقوق و دستمزد مناسب کارگران برای سال آینده از هم اکنون آغاز کرده ایم و انصافا وزیر کار و رفاه اجتماعی هم در این مسائل با ما هم گام است و درباره فرمول تخصصی که برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران بین مجلس و دولت شکل خواهد گرفت، استقبال لازم را داشته است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنابراین ما از هم اکنون می کوشیم تا موضوعات و مطالبات مربوط به حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده را مورد بررسی قرار بدهیم تا شرمنده کارگران در سال آینده نشویم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: در تلاش های خودمان پیرو تعیین حقوق و دستمزد کارگری می کوشیم تا به اجرای قانون نزدیک شویم.

این نماینده مجلس بیان داشت: اینکه حقوق و دستمزد کارگران باید براساس قانون کار لحاظ شود قدم مثبتی است و دولت هم از این مسئله استقبال کرده و ما نیز در این زمینه پافشاری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع