شهرداری اردبیل با همکاری هیئت ورزشی دوچرخه‌سواری طرح سه‌شنبه‌های بدون خودروی ویژه بانوان را در اردبیل آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، در مراسمی که عصر سه‌شنبه در مجتمع تفریحی، توریستی شورابیل برگزار شد، بانوان دوچرخه‌سوار با هدف ارتقا سلامت خود مسیر هفت کیلومتری شورابیل را در پیست تعیین شده دوچرخه‌سواری طی کرده و شعار سلامت زن و خانواده را به گوش مسئولان و عموم مردم رساندند.

شهردار اردبیل در این مراسم اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه ارتقا سلامت عمومی به ویژه بانوان سودمندی خاصی را به همراه دارد و هیچکس از قبل این برنامه‌ها متضرر نخواهد شد.

تامین زیرساخت لازم برای ورزش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در رینگ شورابیل

حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد: زیرساخت لازم برای ورزش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در رینگ شورابیل به وجود آمده و ما آمادگی داریم با تدارک ایستگاه‌های بیشتر برای ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه بانوان، زمینه حضور آنها را برای ارتقا سلامت و نشاط روزافزون به وجود آوریم.

وی گفت: سلامت جامعه بانوان، سلامت تک تک افراد خانواده را رقم می‌زند و نباید از این امر غفلت کنیم چرا که بانوان ما بعد از ساعات حضور در منزل و فعالیت اداری یا خانگی نیازمند چنین فعالیت‌های پر از شور و نشاط هستند.

شهردار اردبیل افزود: شرایطی در مجموعه شورابیل و سایر مناطق شهری فراهم کردیم تا بانوان نیز بدون دغدغه و در کمال رعایت امنیت و آرامش خاطر به ورزش کمر همت ببندند که در همین رابطه با همکاری هیئت دوچرخه‌سواری طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو را که پیش از این برای آقایان اجرا می‌شد، ویژه بانوان نیز عملیاتی شود.

دوچرخه سواری از ابزارهای سالم سازی فضای عمومی است

لطف‌اللهیان دوچرخه را یکی از ابزارها و امکانات سالم‌سازی فضای عمومی شهر و همچنین سلامت و تندرستی تک تک شهروندان اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی اعلام شده قرار است در مناطق مختلف شهر ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری به شهروندان دوچرخه‌های رایگانی را تحویل و بیشتر عبور و مرور روزانه از این طریق انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در شهرداری آمادگی اجرای این طرح را داریم و ضروری است با حضور سرمایه‌گذاران و اسپانسرهای مالی هیئت دوچرخه‌سواری اجرای این طرح به صورت جامع و کامل در مناطق مختلف شهر در نظر گرفته شود.

شهردار اردبیل اضافه کرد: در کنار توسعه ورزش دوچرخه‌سواری، ما آمادگی کمک به هیئت دوچرخه‌سواری را در بحث استعدادیابی نیز داریم که سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری می‌تواند در این ارتباط تعامل بهتری را برقرار کند.

انتهای پیام/