سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به پیش بینی آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل در چند روز آینده پرداخت و اظهار کرد: بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی، جوی نسبتاً پایدار طی امروز در غالب مناطق استان حاکم بوده و آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خزری پیش […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به پیش بینی آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل در چند روز آینده پرداخت و اظهار کرد: بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی، جوی نسبتاً پایدار طی امروز در غالب مناطق استان حاکم بوده و آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خزری پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از نظر دمایی امروز و فردا دما در استان به صورت محسوسی افزایش یافته و حتی در نوار شمالی استان و نیز شهرستان کوثر دما به ۳۴ تا ۳۶ درجه سلسیوس نیز خواهد رسید.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی از نواحی مرکزی و جنوبی استان به ویژه مناطق کوهپایه ای طی ساعات بعد از ظهر و عصرگاهی رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی از ورود سامانه جدید بارشی به استان خبر داد و گفت: از ظهر روز شنبه با توجه به گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، بر میزان پوشش ابر در سطح استان افزوده شده و در غالب نواحی مرکزی و جنوبی استان شاهد وزش تندباد موقتی و رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

وی اوج ناپایداری‌های جوی در استان را روز یکشنبه اعلام کرد و افزود: طی روز یکشنبه در نواحی مرکزی و جنوبی بر میزان بارش افزوده شده و این سامانه ناپایدار تا صبح دوشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به بیشینه و کمینه دما رخداد در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: بیش‌ترین دما در شهرستان گرمی با دمای ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمترین دما هوا نیز با ۷ درجه سانتی گراد در شهرستان خلخال به ثبت رسیده است.

محمدی بازگشت جو پایدار و افزایش دما در استان را از ظهر روز دوشنبه اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع