طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش آمار مبتلایان جدید در این استان وضعیت بیماری کرونا روند کاهشی یافته است.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه طی روز گذشته وضعیت بیماری کرونا در استان اردبیل به لحاظ روند کاهشی، تغییر چشمگیری داشته است به طوری که وضعیت این بیماری در برخی شهرها از قرمز و نارنجی به نارنجی و زرد تغییر یافته است.

وی با اشاره به کاهش آمار بستری‌های روزانه در استان طی ۲۴ ساعت گذشته اذعان کرد: در حال‌حاضر تعداد ۵۹۰ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت و درمان هستند و این در حالی است که آمار بستری‌ها طی روزهای گذشته در هفته اخیر در یک رکود شکنی بی‌سابقه به بیش از ۶۳۰ بیمار افزایش یافته بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد بستری‌های جدید در ۲۴ ساعت گذشته را ۹۰ بیمار عنوان و بیان کرد: تعداد ۷۸ بیمار بدحال تحت مراقبت‌های ویژه در بخش ICU داریم که حال عمومی آن‌ها وخیم گزارش شده است.

حبیب‌زاده همچنین از ترخیص ۹۴ بیمار با کسب بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: موج چهارم کرونا یکی از خطرناک‌ترین موج بیماری بود که متأسفانه بیشترین میزان تلفات و مبتلایان را در مقایسه با پیک‌های قبلی به ثبت رساند.

وی با اشاره به تغییر وضعیت قرمز کرونایی در شهر اردبیل به وضعیت نارنجی کرونایی، خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر شهرستان‌های کوثر، نیر، سرعین، نمین و اصلاندوز در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

این مسئول ۵۰ درصد تخت‌های بیماری را در اختیار بیماران کرونایی دانست و گفت: بخش‌هایی از مراکز درمانی دولتی و خصوصی به صورت اختصاصی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است که در حال‌حاضر بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل به عنوان اصلی‌ترین مرکز درمان کرونا شناخته می‌شود.

آمار فوتی‌های کرونا به ۱ هزار و ۶۱۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به ۲ رقمی بودن آمار فوتی‌های کرونا در اردبیل اشاره و اظهار کرد: در شبانه‌روزی گذشته تعداد ۱۲ نفر دیگر از همشهریان بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

حبیب‌زاده اذعان کرد: با احتساب آمار فوتی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل فوتی‌های کرونا از ابتدا تا به امروز به ۱ هزار و ۶۱۷ نفر رسیده است.

وی ضمن توصیه به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان افزود: روند رو به کاهش و پایداری نسبی کرونا در استان دلیل بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و از مردم عاجزانه تقاضا داریم در رعایت شیوه‌نامه بهداشتی نهایت همکاری را با حوزه بهداشت و درمان استان داشته باشند.

این مسئول همچنین برگزاری هر گونه دورهمی‌های خانوادگی را به ویژه در ماه رمضان مساوی با اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا دانست و از مردم خواست تا حتی‌الامکان از برگزاری یا شرکت در چنین دورهمی‌هایی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر