زهرا بصیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با بیان اینکه جایگاه روحانیت با اولیای الهی تناسب دارد، اظهار کرد: جذب در حوزه علمیه خواهران از بیوتات صالحه شعاری است که باید دنبال شود. وی با تشریح فرایند پذیرش حوزه علمیه خواهران در اردبیل گفت: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته […]

زهرا بصیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با بیان اینکه جایگاه روحانیت با اولیای الهی تناسب دارد، اظهار کرد: جذب در حوزه علمیه خواهران از بیوتات صالحه شعاری است که باید دنبال شود.

وی با تشریح فرایند پذیرش حوزه علمیه خواهران در اردبیل گفت: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته و نیازسنجی لازم امسال مقرر شده است برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعداد ۲۰۰ خواهر متدین و مذهبی برای فراگیری علوم دینی در مدارس علمیه خواهران اردبیل پذیرش شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران اردبیل بیان کرد: از شرایط ورود به مدارس علوم دینی بانوان، علاوه بر دارا بودن حداقل مدرک دیپلم و حداکثر ۴۰ سال سن، موفقیت در تمامی مراحل آزمون ورودی، مصاحبه و تحقیق است که خواهران می‌توانند از طریق وبگاه اینترنتی paziresh.whc.ir یا مراجعه حضوری به واحدهای حوزوی استان اقدام به ثبت نام کنند.

بصیری ادامه داد: تربیت بانوان عالمه، مؤمن، متعهد، انقلابی، آگاه و وظیفه‌شناس در ایفای وظیفه مادری و همسری و پاسداری از بنیان خانواده از اهداف حاکم بر نظام تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی خاطرنشان کرد: تربیت بانوان متخصص و کارآمد در عرصه‌های تبلیغ و ترویج معارف اسلام ناب در سطوح و ساحت‌های مختلف، تحقیق و پژوهش و نظریه‌پردازی و اجتهاد در عرصه‌های علوم اسلامی – انسانی، راهنمایی و مشاوره در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، مدیریت و راهبری امور مراکز علمی – فرهنگی – آموزشی از دیگر اهداف نظام تعلیم و تربیت مدارس علوم دینی خواهران است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر