رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: هنر و صنعت در تولید فرش متبلور شده و در این زمینه توجه جدی برای استفاده از این ظرفیت با هدف اشتغال‌زایی و درآمدزایی گامی موثر برای توسعه این هنر صنعت است که برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است. وی بیان کرد: […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: هنر و صنعت در تولید فرش متبلور شده و در این زمینه توجه جدی برای استفاده از این ظرفیت با هدف اشتغال‌زایی و درآمدزایی گامی موثر برای توسعه این هنر صنعت است که برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی بیان کرد: طرح ملی شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش در کشور مطرح شده و در این زمینه استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد مستثنی از این قضیه نبوده و به همین منظور باید اقدامی انجام شود تا بتوان در راستای ارتقای این هنر صنعت به جایگاه واقعی در جهان رسیده و توسعه صادرات غیرنفتی در کشور رقم خورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل بیان کرد: صنعت فرش مظلوم مانده و در سال‌های اخیر مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده که امید می‌رود با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط گوشه‌ای از مشکلات بافندگان فرش را بتوانیم رفع کنیم که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

صادقی تصریح کرد: اعطای تسهیلات به فعالان این حوزه آغاز شده و این سازمان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی درصدد است تا با هم‌افزایی و تلاش همه‌جانبه برای رفع نیازهای مالی بافندگان فرش و اشتغال‌زایی اقدامات لازم و اساسی را فراتر از شرایط کنونی انجام دهد که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

وی اظهار کرد: احیای اصالت فرش اردبیل با هدف استفاده از ظرفیت نخبگان و تحصیل‌کردگان در این عرصه بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و در این زمینه به دنبال بیشترین بازدهی با کم‌ترین هزینه برای احیای هنر این صنعت هستیم که در حال حاضر تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آمده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار