محبوب حیدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن که از سال گذشته به صورت جدی در شهرهای مختلف استان پیگیری می شود، سعی بر این است تا تأمین مسکن برای گروه‌های فاقد سرپناه به انجام برسد که در شهر اردبیل با محوریت راه و شهرسازی و سایر شهرها با مساعدت بنیاد مسکن طرح‌های اقدام ملی مسکن […]

محبوب حیدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن که از سال گذشته به صورت جدی در شهرهای مختلف استان پیگیری می شود، سعی بر این است تا تأمین مسکن برای گروه‌های فاقد سرپناه به انجام برسد که در شهر اردبیل با محوریت راه و شهرسازی و سایر شهرها با مساعدت بنیاد مسکن طرح‌های اقدام ملی مسکن در حال انجام است.

وی به تأمین زمین رایگان برای اجرایی شدن این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: این امر به کاهش قیمت تمام شده مسکن کمک کرده و تلاش بر این است تا در کنار واحدهای احداثی توسط سازندگان، از طریق تعاونی های ادارات نیز نظیر بنیاد شهید، نیروی انتظامی، سپاه و ستاد اجرایی تعداد یک‌هزار واحد مسکن اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در مجموع سه هزار واحد مسکن در شهر اردبیل و برخی دیگر از شهرها در مرحله اجرا و عملیاتی است که به دنبال سپری شدن مراحل ثبت‌نام و پالایش متقاضیان واقعی با کیفیت‌ترین واحدهای مسکونی در حال احداث است.

حیدری افزود: بعد از تکمیل و بسته شدن پرونده مسکن مهر به ظرفیت ۴۲ هزار و ۵۰۰ واحد در استان، تمرکز اصلی راه و شهرسازی بر طرح اقدام ملی مسکن بوده که برای ۵ هزار واحد در اردبیل و سایر شهرها تأمین زمین و صدور مجوزها انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ واحد در اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد در سایر شهرهای استان احداث می شود که از سهمیه مرکز استان یک‌هزار واحد در قالب تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی انجام و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نیز به همت خود اداره کل راه و شهرسازی در مرحله اجراست.

حیدری اضافه کرد: ۴۶۰ واحد در مرحله فنداسیون و ۵۰۰ واحد نیز در مرحله اسکلت است که امیدواریم بخش عظیمی از این واحدها تا پایان امسال آماده بهره‌برداری شود.

وی طراحی مناسب، جانمایی و تهیه نقشه‌های مطلوب را از اقدامات انجام شده در کنار واگذاری پروژه برای سازندگان و پیمانکاران اعلام کرد و ادامه داد: در قالب طرح‌های احداث مسکن در شهرک اندیشه اردبیل در چهار فاز واحدهای مسکونی در حال احداث است و در طرح اقدام ملی مسکن در داروپخش و کارگر نیز احداث واحدها مراحل خوبی را سپری می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: به غیر از فاز سه و چهار شهرک اندیشه که در مرحله خاکبرداری است، احداث واحدهای مسکونی در قالب پروژه کارگر ۷۰ درصد و خیابان داروپخش نیز پیشرفت ۵۰ درصدی دارد که امیدواریم با پرداخت آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی تا ۲۵۰ میلیون تومان بتوانیم به موقع این واحدها را تحویل متقاضیان دهیم.

انتهای پیام/

منبع