سیاوش امیر مکری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: توافقی را با مسئولان استان اردبیل در چند حوزه فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد انجام دادیم که امیدواریم همه این تعهدات در ۳ ماهه پایانی امسال و نیمه اول سال آینده به شکل کامل اجرایی و عملیاتی شود. وی تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور […]

سیاوش امیر مکری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: توافقی را با مسئولان استان اردبیل در چند حوزه فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد انجام دادیم که امیدواریم همه این تعهدات در ۳ ماهه پایانی امسال و نیمه اول سال آینده به شکل کامل اجرایی و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور موظف شد تا با تأمین بخشی از اعتبارات با مشارکت استاندار اردبیل اولین آشیانه هواپیماهای پهن پیکر را در فرودگاه اردبیل اجرایی و عملیاتی کرده و سال آینده آن را به بهره‌برداری برساند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: با احداث این آشیانه امکان ماندگاری هواپیما به صورت شبانه در اردبیل مهیا خواهد شد تا در اولین ساعات صبح و آخرین لحظات شب پروازهایی را از فرودگاه اردبیل شاهد باشیم.

مکری افزود: در کنار این امر با همکاری شرکت‌های هواپیمایی تلاش خواهیم کرد تا پروازهای متنوع به فرودگاه استاندارد و بین‌المللی اردبیل انجام شود که در این زمینه لغو پروازها در چند ماه اخیر به حالت قبلی باز خواهد گشت.

وی تجهیزات به کار گرفته شده در فرودگاه اردبیل و باند اصلی را از تجهیزات مناسب و منحصر به فرد در کشور توصیف کرد و ادامه داد: بهترین سیستم کت ۲ ال. ای. دی در فرودگاه اردبیل به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان همراه با بهسازی باند به انجام رسیده که امیدواریم اهالی استان با خیالی آسوده بتوانند از ظرفیت پروازهای هوایی استفاده کنند.

مکری بازدید خود را از فرودگاه پارس‌آباد و نشست با مسئولان این شهرستان یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این شهرستان نیز مقرر شد تا فرودگاه این شهر هر چه سریع‌تر به سیستم روشنایی مناسب مجهز و امکان نشست و برخاست هواپیماهای مختلف فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بخشی از اعتبارات این سیستم روشنایی مدرن را قرار شد استان و بخش دیگر نیز از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور تأمین شود.

مکری تعهد شرکت فرودگاه‌های کشور را در این زمینه ۷۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: مابقی اعتبارات از طریق منابع استانی تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های جمهوری اسلامی ایران همچنین احداث ایستگاه سوختگیری را در فرودگاه پارس‌آباد بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز مقرر شد تا تجهیزات مناسب و تأسیسات از طریق شرکت نفت و استانداری اردبیل تأمین و بخشی از منابع پروژه از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور پرداخت شود.

وی افزود: قطعاً در ماه‌های آینده هم در فرودگاه اردبیل و هم پارس‌آباد پروازهای متعدد تهران و مشهد راه‌اندازی خواهد شد تا امکان ارائه خدمات بهتر به هموطنان فراهم آید.

انتهای پیام/

منبع