ارسلان خانزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در مواقع جنگ و قحطی بیشتر شاهد احتکار محصولات می شویم که این امر در فرهنگ اسلامی امری ناپسند است. استاد دانشگاه های اردبیل گفت: در ایران نیز برخی افراد سود جو برای تامین منافع شخصی و شرکتی خویش نسبت به احتکار محصولات خود اقدام […]

ارسلان خانزاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: در مواقع جنگ و قحطی بیشتر شاهد احتکار محصولات می شویم که این امر در فرهنگ اسلامی امری ناپسند است.

استاد دانشگاه های اردبیل گفت: در ایران نیز برخی افراد سود جو برای تامین منافع شخصی و شرکتی خویش نسبت به احتکار محصولات خود اقدام می کنند؛ حتی شده تولید کنندگان هم نسبت به تولید کم و عرضه محدود کالا به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اقدام می کنند که نوعی احتکار بشمار می آید.

وی گفت :کارشناسان بر این باورند که احتکار نقش بسیار منفی بر اقتصاد کشور دارد و احتکار کنندگان آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کنند.

خانزداه اضافه کرد: آسیب احتکار محصولات، در بلند مدت بطور کامل نمایان می شود چرا که افزایش قیمت باعث می شود تولید کنندگان برنامه های تولیدی خود را بر حسب قیمت جدید برنامه ریزی کنند و به احتکار کمک کنند که این امر موجب تشدید تورم و ناامنی در سایر بخش های اقتصادی می شود.

وی ادامه داد: مردم نباید در زمان افزایش قیمیت کالا ها به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان هجوم بیاورند و ضرورت دارد فرهنگ مصرفی خود را تغییر دهند همان طور که این کار در کشور های پیشرفته مشاهده می شود.

استاد دانشگاههای اردبیل گفت: تغییر فرهنگ مصرفی مردم و عدم احتکار محصولات توسط عمده فروشان و خرده فرشان و…، باعث می شود که احتکارکنندگان سودی از احتکار محصولات خود نداشته باشند تا پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان روال عادی خود را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع