به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فاکس نیوز، آخرین هواپیمایی آمریکایی از افغانستان خارج شد. این خبر را «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه نیز تأیید کرده و در این ارتباط ادعا کرده است: هیچ سخنی توسط من وسعت فداکاری‌ها و دستاوردهای کسانی که در افغانستان خدمت کردند را به طور […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فاکس نیوز، آخرین هواپیمایی آمریکایی از افغانستان خارج شد.

این خبر را «کنث مک‌کنزی»، فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه نیز تأیید کرده و در این ارتباط ادعا کرده است: هیچ سخنی توسط من وسعت فداکاری‌ها و دستاوردهای کسانی که در افغانستان خدمت کردند را به طور کامل ادا نخواهد کرد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آن‌ها در افغانستان ادامه داشته است.

با تصرف سریع‌تر از حد انتظار کابل از سوی گروه طالبان، آمریکا و متحدانش روند خروج از افغانستان را به شکلی سراسیمه و بی‌نظم تسریع کرده‌اند و فرودگاه کابل که در تحت کنترل آن‌ها قرار داشت، با هرج و مرج گسترده مواجه شد.

در جریان بیش از ۲۰ سال اشغال نظامی افغانستان از سوی نیروهای آمریکایی، نه تنها وضعیت شهروندان افغانستان و این کشور بهتر نشد، بلکه افغانستان همچنان با مشکلات زیرساختی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع