علی اکبری‌فرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: آب از جمله مواد ارزشمند و غیرقابل جایگزین است که به صورت روزانه مصرف آن از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که امسال به دلیل وقوع دو پدیده خشکسالی و کم آبی ما در تأمین منابع آب با مشکلات و تنش‌های جدی روبه‌رو […]

علی اکبری‌فرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: آب از جمله مواد ارزشمند و غیرقابل جایگزین است که به صورت روزانه مصرف آن از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که امسال به دلیل وقوع دو پدیده خشکسالی و کم آبی ما در تأمین منابع آب با مشکلات و تنش‌های جدی روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: هر چند در مناطق شهری وضعیت پایداری را در تأمین آب شاهد هستیم اما در لبه بحران حرکت می‌کنیم و به مانند روستاها در مناطق شهری نیز در روزهای آینده در صورت عدم رعایت مصرف بهینه ورود به بحران دور از انتظار نیست.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در مناطق روستایی تعداد ۲۷۹ حلقه چاه، ۴۷۶ دهنه چشمه، ۲۶ حلقه قنات و هشت تصفیه‌خانه به ساکنان این مناطق خدمات ارائه می‌کردند که بخشی از این منابع خشک شده و دیگر امکان بهره‌برداری از آنها وجود ندارد.

اکبری‌فرد جمعیت تحت پوشش مناطق روستایی را ۹۹۷ روستا با ۱۰۱ هزار خانوار در بهره‌مندی از خدمات آب و فاضلاب اعلام کرد و افزود: برای ۲۲۰ روستا در دو ماه اخیر آبرسانی به شکل سیار و از طریق تانکرها انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما برای ارتقا ناوگان آبرسانی سیار از ظرفیت سپاه و امور عشایری نیز استفاده می‌کنیم و قرار است از امروز بر توان آبرسانی سیار در مناطق روستایی افزوده شود.

اکبری‌فرد اضافه کرد: همکاران ما در قالب تانکرهای آبرسانی ۲۴ ساعته در خدمت روستاییان هستند تا آب سالم و بهداشتی را در اختیار آنها قرار دهند.

وی ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب را برای همه شهروندان مناطق شهری و همچنین روستاییان یادآور شد و بیان کرد: مشترکان باید نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب در این ایام خشکسالی و گرم تابستان داشته باشند تا مشکلی از بابت تأمین منابع آنها به وجود نیاید.

اکبری‌فرد به علت قطعی آب شرب در برخی از مناطق شهر اردبیل در روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در پایین دست سد یامچی شیر ورودی تصفیه‌خانه دچار شکستگی شده بود که ما نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کردیم به گونه‌ای که در کمتر از ۱۲ ساعت موفق شدیم تعویض این شیر شکسته را انجام داده و آب شهروندان را در مناطق مختلف برقرار کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این مدت با تانکر و در قالب آب بسته‌بندی شده در خدمت شهروندان بودیم و قطعاً این قطعی آب تلنگری برای همه ماست تا قدر منابع آب را بدانیم و بیش از این بیهوده آن را هدر ندهیم.

اکبری‌فرد با اذعان به هدر رفت منابع آب در قالب فرسودگی لوله در مناطق مختلف تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه هدر رفت منابع آب را با سامانه ۱۲۲ اتفاقات آب گزارش داده و به سرعت زمینه رسیدگی به مسائل و موضوعات مطرح شده فراهم آید.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل مرتبط بودن قطعی برق را با آب یادآور شد و گفت: با قطع شدن برق ما در تولید آب با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم که ضروری است برای گذر از تابستان گرم و روزهای سخت همه به فکر مصرف درست آب و برق در سطح استان اردبیل باشیم.

انتهای پیام/

منبع