استاندار اردبیل گفت: آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل با همکاری بسیج سازندگی سپاه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

سید حامد عاملی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برای آبرسانی به این روستاها ۴۷۶ میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده تا با همکاری بسیج سازندگی سپاه آبرسانی به دورترین مناطق روستایی استان به انجام برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و گرم سال عملیات آبرسانی به ۱۰۰ روستا آغاز شده و تلاش بر این است تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری انجام شده تا روستاییان بتوانند از آب پایدار، سالم و بهداشتی استفاده کنند.

استاندار اردبیل گفت: آب و فاضلاب استان نیز پشتیبانی‌های لازم را در حوزه کارشناسی و فنی در این زمینه انجام می‌دهد تا به بهترین شکل و با کمترین هزینه آبرسانی به روستاهای هدف انجام شده و اهالی این مناطق از آب سالم استفاده کنند.

عاملی افزود: دولت تلاش می‌کند تا از ظرفیت بسیج سازندگی برای عمران و آبادانی مناطق روستایی استفاده کند که در این زمینه گروه‌های جهادی نیز یاریگر اجرای این طرح‌ها هستند تا اقدامات مؤثر برای رفاه بیشتر مردم به ثمر بنشیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در سطح استان بخش عظیمی از روستاهای شمال و جنوب استان بتوانند از آب پایدار استفاده کنند که در این زمینه اعتبار مورد نیاز نیز از محل محرومیت‌زدایی در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

عاملی یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان استان را تأمین آب شرب روستاها و جامعه عشایری برشمرد و اضافه کرد: با سفر رئیس سازمان امور عشایری به استان توافق لازم برای آبرسانی به مناطق عشایری نیز انجام می‌شود تا از محل منابع و اعتبارات مورد نیاز بخشی از توافقات در سال‌جاری اجرایی و جامعه عشایری بتوانند آب شرب سالم و پایدار را داشته باشند.

استاندار اردبیل بیان کرد: برای آبرسانی به روستاهای فاقد منابع لوله‌کشی، قرار است تأمین تانکر و همچنین بخشی از تجهیزات به انجام رسیده و امکان ارائه خدمات سیار به این روستاها فراهم آید.

انتهای پیام/