به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید غنی نظری عصر سه‌شنبه در جریان بازدید مسئولان آب و فاضلاب استان اردبیل از طرح‌های آبرسانی در شهرستان خلخال و کوثر اظهار کرد: اهالی این منطقه از نبود آب شرب گله‌مند بودند که به همت مجموعه آبفای استان، آبرسانی به این روستا به اتمام […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید غنی نظری عصر سه‌شنبه در جریان بازدید مسئولان آب و فاضلاب استان اردبیل از طرح‌های آبرسانی در شهرستان خلخال و کوثر اظهار کرد: اهالی این منطقه از نبود آب شرب گله‌مند بودند که به همت مجموعه آبفای استان، آبرسانی به این روستا به اتمام رسیده و تا شروع فصل گرم سال آب پایدار در این روستا برقرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم اهالی این روستا به صورت مستمر از آب شرب سالم بهره‌مند شوند و مسئولان نیز خدمات‌رسانی خود را محدود به فصل گرم سال نکنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار استانی برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: از محل اعتبار در اختیار نمایندگان نیز یک میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفتیم تا با ترک تشریفات انتخاب پیمانکار به سرعت انجام شده و تنش آبی این روستای پرجمعیت برطرف شود.

نظری افزود: تا ۲ هفته آینده قرار شده عملیات آبرسانی در داخل روستا آغاز شده و تا آغاز فصل گرم سال آب شرب پایدار اهالی به شکل کامل تأمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در روستاهای جنوب استان عمده مشکلات مربوط به نبود راه و آب مناسب همراه با اجرایی نشدن طرح‌های هادی است که انتظار می‌رود با همراهی و پشتیبانی مدیران و مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه بنیاد مسکن طرح‌های عمران و آبادانی در روستاها به شکل کامل اجرایی شود.

نظری از اختصاص قیر رایگان برای آسفالت‌ریزی معابر روستایی خبر داد و اضافه کرد: در بودجه سال‌جاری نیز بیشترین تاکید بر عمران و آبادانی روستاها با هدف ماندگاری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما اگر بتوانیم امکانات اولیه را برای روستاییان تأمین کنیم، دیگر دغدغه و مشکلی برای مهاجرت نخواهد بود و انتظار می‌رود این فرآیند در جنوب استان به شکل قوی و مستحکم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر