رضا آستانی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: موفقیت هر استان منوط به حضور سرمایه‌گذاران بومی با اشتیاق و علاقه مؤثر در پیشبرد اهداف اقتصادی است که در سرعین عمده سرمایه‌گذاری ها در بخش گردشگری به شکل بومی اتفاق افتاده است. وی تصریح کرد: ما در توسعه سرمایه‌گذاری به جای ایجاد رقابت […]

رضا آستانی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: موفقیت هر استان منوط به حضور سرمایه‌گذاران بومی با اشتیاق و علاقه مؤثر در پیشبرد اهداف اقتصادی است که در سرعین عمده سرمایه‌گذاری ها در بخش گردشگری به شکل بومی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: ما در توسعه سرمایه‌گذاری به جای ایجاد رقابت ناسالم، نیازمند همگرایی بیشتر در مسیر توسعه همه‌جانبه هستیم تا به تناسب سرعین و سایر شهرها، سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف بتوانند اقدامات مؤثری را انجام دهند.

رئیس انجمن آب‌های گرم و معدنی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر به رغم شعار و وعده در حوزه آبدرمانی ها و احداث پارک آبی و سرزمین موج‌های آبی، هیچ اقدام مؤثری در این مسیر انجام نشده و بخش عظیمی از بی اعتمادی ها نیز در سایه این وعده و وعیدها شکل گرفته است.

آستانی با نامطلوب خواندن وضعیت آبدرمانی های سرعین افزود: ۵ هزار نفر جمعیت ساکن سرعین است که در این شهر به همت هتل‌داران و صاحبان آبدرمانی ها فرصت اشتغال برای ۵ هزار نفر نیز فراهم آمده که بخش عظیمی از این نیروها خارج از شهر سرعین مشغول فعالیت هستند.

وی ضربه مهلک کرونا و دو سال رکود در صنعت گردشگری را در حوزه آبدرمانی ها فاجعه‌آمیز توصیف کرد و ادامه داد: در کنار وضعیت نامناسب و ناخوش آبدرمانی ها و هتل‌های سرعین، ‌ ما از سال ۹۰ شعار احداث کمپ تیم‌های ورزشی را در سرعین داده‌ایم اما با گذشت ۱۱ سال از این وعده‌ها هنوز حتی یک چمن طبیعی و مصنوعی نیز در سرعین راه‌اندازی نشده است.

آستانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: زمانی در شهر سرعین ۱۰ تیم لیگ برتری و لیگ یک اردوی آمادگی خود را برگزار می کردند اما در ۲ سال اخیر این روند به سرعت کاهش یافته چرا که ما زیرساخت لازم و حتی اولیه را در سرعین با هدف میزبانی تیم‌های ورزشی نداریم.

وی به تهیه نقشه و طراحی کمپ‌های تیم ملی و ارائه آن به مقامات استانی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: ما در سرعین میزبان مسافران، گردشگران و تورهای خارجی متعددی در گذشته بودیم اما امروز خبری از این فعالیت‌ها در سرعین نیست.

رئیس انجمن آب‌های گرم و معدنی اردبیل ضعف امکانات را مانعی جدی در برپا نشدن اردوهای تیم‌های باشگاهی و ملی در سرعین اعلام کرد و افزود:‌ در تابستان امسال برخی تیم‌ها علاقه‌مند به حضور در سرعین بودند اما به دلیل کمبود زیرساخت‌ها زمینه این کار مهیا نشد.

آستانی از استاندار اردبیل خواست تا هر چه سریعتر تکلیف کمپ تیم‌های ملی سرعین را روشن کند تا گردشگری ورزشی در این شهر رونق بیشتری بگیرد.

انتهای پیام/

منبع