کاربران مجازی با داغ کردن هشتگ #سد-عمارت به واگذاری این سد واکنش نشان دادند.

عمارت روستایی در استان اردبیل، شهرستان گرمی، بخش انگوت، دهستان انگوت غربی است که بزرگترین سد خاکی شمالغرب در این روستا واقع شده است.

سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب از نظر حجمی بزرگترین سد استان اردبیل است که  بابهره‌برداری از این سد امکان آبیاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان گرمی و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می‌شود.

امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه هفته قبل  با انتقاد از مسئولین اظهار داشت: دولت‌مردان محترم ظاهرا از حادثه کازرون عبرت نگرفته‌اند و بخشی ولو کوچک از استان ما را به استانی دیگر واگذار کرده‌اند و در ضمن آن به طور طبیعی سد موجود نیز به استان دیگر واگذار شده است.

وی افزود: من دو هفته پیش به طور خصوصی این موضوع را به دولت‌مردان تذکر دادم تا مسأله به خطبه کشیده نشود ولی ظاهرا تذکر ما نافذ و مسموع واقع نشده است. امیدوارم هیأت دولت سریعا مصوبه خود را اصلاح نماید.

کاربران مجاز نیز با راه اندازی موج عظیم توییتری و داغ کردن هشتگ #سد-عمارت به این واگذاری واکنش نشان داده و خواستار لغو مصوبه دولت شدند.

نماینده مردم گرمی در گفتگو با پایگاه خبری سبلانه واگذاری سد و روستای عمارت را اشتباه کارشناسی دانست و اظهار داشت:واگذاری روستای عمارت به استان همسایه اشتباه کارشناسی بود که حل شد.

واگذاری عمارت به استان همسایه اشتباه کارشناسی بود/ عمارت جز جدانشدنی استان اردبیل

انتهای پیام/