­معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:در خصوص افزایش قیمت ۴ خودرو تولید داخلی که اخیرا اعلام شده ، بررسی های لازم صورت می گیرد و اگر این افزایش غیر منطقی و غیر قانونی باشد با عاملان آن برخورد می شود.

شهرام میرآخورلو در استودیو پخش خبری ۲۱ افزود : براساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی ، دستگاهها و شوراهایی که مجاز به تعیین قیمتند اختیار کار کارشناسی شان به سازمان حمایت و تصویب آن به تنظیم بازار واگذار شده است .
او ادامه داد : اگر این موضوع را در بحث خودرو مورد بررسی قرار دهیم ، براساس شاخص تمرکز، قیمت گذاری خودرو به طیف خاصی از خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان مربوط بوده است. در این خصوص هم پس از انجام جلساتی با خودروسازان و قطعه سازان داخلی ، قیمت تمام شده برآورد شد و تعیین گردیده است.
در مورد خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان هم می باید براساس ضابطه کالا قیمت گذاری شده تولیدات داخلی اختیار این قیمت گذاری با خودرو ساز است.
میرآخورلو گفت: در خصوص افزایش قیمت ۴ خودرو تولید داخلی که اخیرا اعلام شده، بررسی های لازم صورت می گیرد و اگر این افزایش غیر منطقی و غیر قانونی باشد با عاملان آن برخورد می شود.
او ادامه داد : از آنجا که خودرو سازان داخلی تجربه کافی در قیمت گذاری دارند ، خلاف است که بگویند از ضوابط قیمت گذاری بی خبر بوده ایم. خودرو سازان می بایست قبل از افزایش نرخ ها با سازمان حمایت هماهنگ می شدند البته تحقیقات ما هم چندان زمانبر نیست .
میرآخورلو افزایش قیمت ها را به دور از حاشیه بازار عنوان کرد و افزود: طبق قوانین خودروسازی ، تحویل فوری به تحویل تا ۳۰ روز اطلاق می شود و این قانون در خصوص خودروهایی که تعهدات معوق دارند خلاف است.