وزیر نفت عربستان در اظهاراتی متفاوت با مواضع و سیاست‌های سران این کشور در قبال آمریکا، از ایالات متحده درخواست کرد که در تصمیمات اوپک دخالت نکند.

مقامات نفتی سعودی در موضعی متفاوت نسبت به رویکرد کلی ریاض نسبت به واشنگتن، می‌گویند که آمریکایی‌ها نباید در تصمیم‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت دخالت کند.

به نوشته اسپوتنیک، وزیر نفت عربستان، در یک اظهارنظر شاذ در قیاس با سیاست‌های کلی مقامات سعودی در قابل آمریکایی‌ها، اظهار کرد که ایالات متحده نباید تلاش کند که سیاست‌هایش را به اوپک دیکته کند.

به گفته خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی، «ما برای کاهش [صادرات نفت] نیازی به اجازه هیچ کسی نداریم.» وزیر نفت عربستان سعودی این سخنان را پیش از نشست اوپک در وین، پایتخت اتریش، بر زبان آورد.

به گفته وزیر نفت عربستان سعودی، ایالات متحده «در جایگاهی نیست که به ما بگوید چه کاری کنیم.» این سخنان یک روز پس از آن بیان شد که ترامپ از اوپک خواست تا ظرفیت تولید و صادرات نفت را، به منظور کاهش قیمت سوخت، حفظ کرده و کاهش ندهد.

این در حالی است که قیمت صادرات هر بشکه نفت خام در بازارهای جهانی، طی ماه‌ها اخیر بر اثر اقدام عربستان سعودی در افزایش بیش از پیش صادرات نفت، به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

وزیر نفت عربستان نیز مدتی پیش در اظهار نظری متفاوت تصریح کرده بود که کاهش تولید نفت از سوی کشورهای عضو اوپک قطعی نیست.