امام جمعه اردبیل گفت: اظهارات رئیس مجلس در ارتباط با "سود بالای بانکی مخل اقتصاد کشور است" پذیرفته نیست و مجلس در غوغای اقتصادی اخیر نتوانست حتی یک طرح ارائه دهد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: تقوا سلامت عقل انسان را تضمین می‌کند و مانع از آن است که انسان منافع شخصی، حزبی و جناحی خود را بر مصالح و حقایق واقعی و حقیقی ترجیح دهد و در روایات آمده است که اگر کسی به مدت چهل روز خود را برای خدا اخلاص کند، چشمه های حکمت از قلب و زبانش جاری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به کاهش قیمت ارز و سکه اظهار کرد: الحمدلله قیمت دلار و سکه رفته رفته پایین می‌آید اما از پایین آمدن قیمت کالاها که به بهانه دلار بالا برده شد خبری نیست.

وی افزود: از دولت و مجلس می‌خواهم در میان کالاها روی کالاهای اساسی تمرکز کنند؛ ملت ما ملت قانعی است اگر در خصوص کالاهای اساسی، قیمت ها تعدیل شود ملت ما راضی می‌شوند.

عاملی گفت: در رسیدن به تعدیل اولا زمینه تولید و عرضه بیشتر در آن خصوص را با دادن تسهیلات فراهم کنند یعنی مجموعه‌های جدید تولیدی در خصوص کالاهای اساسی راه اندازی شود ؛ ثانیا سراغ کارخانجات موجود بروند از بدو تولید تا مصرف را کنترل کنند.

وی اظهار کرد: اگر مشکل دلال‌ها هستند راه کار دارد، اگر مشکل خود تولید است راهکار دارد و اگر مشکل در توزیع است باز هم راهکار دارد؛ دولت با اعطاء تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید در بخش کالاهای اساسی براحتی محصولات ارزان قیمت تحویل و به تعاونی ها و فروشگاه های دولتی تزریق و کمر قیمت را می‌شکند.

عاملی گفت: رئیس مجلس در مصاحبه این هفته گفت “سود بالای بانکی مخل اقتصاد کشور است”. این اظهارات از رئیس مجلس پذیرفته نیست چون تصویب قانون دست مجلس است. مجلسی که در غوغای اقتصادی اخیر نتوانست حتی یک طرح ارائه و آب روی آتش بریزد حداقل در این خصوص اقدام کند.

وی افزود: اظهارات رئیس مجلس به این می‌ماند که می‌گوید خانه آتش گرفته است و خودش هم پشت ماشین آتش نشانی نشسته است اما فقط حرف می زند و تماشا می‌کند.

امام جمعه اردبیل گفت: دولت برای پایان دادن به اعتراضات خوزستان، یک ماه از مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه شوش را به حساب آنها واریز کرد؛ در این خصوص توجه مسئولین به یک نکته حائز اهمیت است. در این چهل سال یک سیئه مدیریتی در کشور هزینه سنگینی بر کشور و حیثیت جهانی ملت ما تحمیل کرده است. آن سیئه این است که وقتی بحران تدریجا خود را نشان می دهد مسئولین دست به کار نمی شوند تماشا می کنند وقتی بحران به اوج می‌رسد و معترضین به خیابانها می‌ریزند و در دنیا بی‌آبرو می شویم فورا مسئولین به میدان می‌آیند و به راحتی بحران را حل می‌کنند.

وی افزود: ماجرای نیشکر هفت تپه از همین قرار است تا کارگرها شلوغ نمی کردند از مسئولین فقط تماشا بود و اگر همه از درد و رنج بمیرند اما تا صدایشان بلند شد فورا همه مسئولین به میدان آمدند و به وظیفه خود عمل کردند و اینگونه پیام می‌دهند که اعتراض کنید تا مشکل شما را حل کنیم.

عاملی بیان کرد: شما که حقوق معوقه چند ماه را پرداخت کردید و قادر به پرداخت بودید چرا بعد از اعتراض و بی‌آبرویی کشور در دنیا این کار را کردید؟ همین ماجرا الان در حال شکل گیری در نیروگاه اردبیل است؛ حقوق کارگران به تاخیر افتاده اما مسئولان منتظر هستند که به نقطه بحران برسد تا فورا دست بکار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: من به اهالی گرمی تبریک عرض می کنم که بنیاد مستضعفان برای راه اندازی طرح قلعه گنج، این هفته وارد گرمی شد رئیس بنیاد مستضعفان کشور سعیدی کیا این هفته در استان حاضر شد تا طرح مزبور در منطقه گرمی شروع شود و هدف از اجرای این طرح ارتقاء شاخص های شهرستان در کلیه ابعاد اقتصادی اجتماعی فرهنگی با شعار کار با مردم برای مردم توانمندسازی و معیشت پایدار است.

وی افزود: از جمله کارهای این طرح عبارتند از راه‌اندازی گروه‌های توسعه روستایی، تشکیل صندوق های آبادانی و پیشرفت، راه اندازی واحد دامداری از نژاد وارداتی و بومی کردن آن، راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی با مشارکت سرمایه گذاران، تاسیس شعبه بانک سینا برای اعطای وام و تسهیلات آنها در قدم اول ۱۵ میلیارد تومان برای شروع کار اختصاص داده‌اند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جرج بوش پدر از جمله کسانی بود که آرزو کرده بود سقوط جمهوری اسلامی را ببیند اما خودش به داستانها ملحق شد.

وی بیان کرد: او یک نژادپرست کامل بود جنون جنسی داشت و ۸ زن از او شکایت کرده بودند. او در مدت ریاست جمهوری خود چندین جنایت بزرگ مرتکب شد از جمله دستور حمله به هواپیمای مسافربری ایران در این هواپیما ۲۹۰ انسان بی گناه کشته شد که ۶۰ نفر آن طفل بود. او در آن زمان معاون اول رونالد ریگان بود و درباره حادثه گفت.

عاملی بیان کرد:”من هرگز به نیابت از آمریکا عذرخواهی نخواهم کرد. هیچ اهمیتی هم نمی دهم که واقعیت چیست. من از آن آدم هایی نیستم که بخاطر اقدامات آمریکا عذرخواهی کنم.” و حالا او در محکمه الهی عذرخواهی می کند و این خطاب را می شنود: هذا یوم لاینطقون و لا یوذن لهم فیعتذرون

امام جمعه اردبیل گفت: جرج بوش پدر یک ظلم بزرگی در حق آذربایجان نیز مرتکب شد و آذری‌های دنیا هیچ وقت این ظلم و خیانت را فراموش نخواهند کرد.

عاملی بیان کرد: ماجرا از این قرار است که در دولت شوری مصوب شده بود که ارامنه ای که قصد جدایی از آذربایجان داشتند، خلع سلاح شوند اما فرآیند خلع سلاح ارمنی های قره باغ توسط گورباچف متوقف شد. ایاز مطلب اف رئیس جمهور اسبق آذربایجان در گفتگو با رادیو برون مرزی آران اردبیل می گوید ” من دلیل این کار را از گورباچف سؤال کردم در جواب گفت که جرج بوش پدر، رئیس جمهور آمریکا با من تماس گرفت و گفت که خلع سلاح ارمنی ها در قره باغ باید متوقف شود و گفت این خواسته را بر اساس درخواست چهل عضو کنگره آمریکا مطرح می کند” ایاز مطلب اف می گوید “من به گورباچف گفتم آنها درصدد جدایی از ترکیب آذربایجان هستند شما چرا دست روی دست می گذارید؟ او در جواب گفت من در این زمان بحرانی نمی خواهم بخاطر چنین مسأله کوچکی با آمریکا درگیر شوم لذا صلاح در این است که خلع سلاح ارمنی ها متوقف شود. ایاز مطلب اف می گوید “من به گورباچف گفتم اگر مناقشه قره باغ را حل نکنید کل شوروی از هم فرو خواهد پاشید ولی او اعتناء نکرد و شد آنچه که نباید می شد و زمینه جدایی فراهم شد”.

وی اظهار کرد: از همین جا به خوبی فهمیده می شود که بوش پدر عامل اصلی ایجاد مناقشه قره باغ و اشغال خاک آذربایجان بوده است متاسفانه حمایت ویژه آمریکا از ارمنی های اشغالگر بعد از استقلال آذربایجان و ارمنستان ادامه یافت.

وی افزود: بعد از فروپاشی شوروی و استقلال آذربایجان و ارمنستان در حالیکه جنگ رسمی بین دو کشور بر سر قره باغ در جریان بود، بوش پدر وزیرخارجه خود جیمز بیکر را به ایروان فرستاد تا حمایت آمریکا از ارمنستان را اعلام کند. آن زمان ایاز مطلب اف به آمریکا اعتراض کرد که شما چرا طرف ارمنستان را نگه می دارید؟ بعد از این اعتراض بوش پدر به وزیر خارجه خود دستور داد که به باکو سفر کند ایاز مطلب اف می‌گوید ایشان به باکو آمد و مذاکره شروع سد من در مذاکره کاملا متوجه شدم که آمریکا تصمیم خود را گرفته و در حل مناقشه قره باغ هیچ کمکی به ما مسلمان‌ها نخواهد کرد.

عاملی گفت: حالا جناب جرج بوش پدر باید جوابگوی شهدای قره باغ باشد او در تمام جنایات ارمنی ها از جمله نسل کشی خوجالو مسئول است ای کاش سفیر آمریکا درآذربایجان برای ما روشن می‌کرد که با وجود این خیانت ها او چگونه ادعای حمایت از آذربایجان دارد سفیر آمریکا در آذربایجان به این سوالات که سوال تمام آذری هاست جواب نخواهد داد و آذری ها احتیاج به جواب ندارند چون خوب می دانند که نماینده قاتل اصلی شهدای قره باغ و اشغالگر اصلی قره باغ در باکو در سفارت آمریکا نشسته است.

انتهای پیام/