استاندار اردبیل گفت: سرمایه‎گذاران فاقد صلاحیت در اردبیل از چرخه حمایتی خارج می‌شوند و افراد صلاحیت‌دار را وارد عرصه می‌کنیم.

اکبر بهنام‌جو بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: سرمایه‎گذاران فاقد صلاحیت در اردبیل از چرخه حمایتی خارج می‌شوند و افراد صلاحیت‌دار را وارد عرصه می‌کنیم چرا که دیگر در زمان عمل است و با حرف زدن کاری به اتمام نمی‌رسد.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران باید تضمین‌های لازم و قانونی را ارائه دهند و در غیر این صورت از چرخه تسهیلات خارج می‌شوند و از افراد دارای صلاحیت برای دستیابی به اهداف مورد نظر دعوت به سرمایه‌گذاری می‌شود تا بتوانیم خروجی مورد نظر و مطلوب را به دست آوریم.

استاندار اردبیل بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذار در حقیقت به این معنی است که محورهای اهلیت‌های مالی و کاری و صلاحیت را داشته باشد و بتوانیم مشکلات اشتغال استان را به حداقل رسانده و در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری به پیشرفت و توسعه دست یابیم که تمامی این موارد نیازمند انجام برنامه‌ریزی‌های اساسی است.

بهنام‌جو تصریح کرد: برای رفع مشکلات اشتغال و توسعه اقتصادی در استان نیازمند تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و شهری هستیم که در این زمینه مشارکت و تعامل مسئولان امری لازم و ضروری است و تلاش بر این است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی اظهار کرد: بانک‌های عامل نیز باید در ارائه تسهیلات اشتغال‌زا همکاری کنند تا بتوانیم ۲۰ هزار فرصت شغلی را تا پایان سال فراهم کرده و مهم‌ترین مشکل استان را که بیکاری محسوب می‌شود را تا حد امکان به حداقل برسانیم.