دبیر موسسه پیشگامان زندگی نوین از آغاز فعالیت اولین موسسه مردم نهاد جوانان استان اردبیل در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی خبر داد.

سیدجواد میرجوادخانی گفت: جمعی از جوانان دغدغه مند و نیک اندیش شهر دست به دست هم دادند و موسسه ای با رویکرد اجتماعی با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی را تاسیس کردند. 
وی افزود این اولین موسسه ای است که از وزارت ورزش و جوانان(اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل) در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی در استان اردبیل موفق به کسب پروانه فعالیت شده است. 
میرجوادخانی با اشاره به ظرفیت های بی بدیل موسسات مردم نهاد و نقش این موسسات در بدنه جامعه به جهت ترویج فرهنگ و مسائل اجتماعی در جهت افزایش آگاهی و فرهنگ مردم، هدف از تاسیس این موسسه مردم نهاد را ترویج آداب و رسوم سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست. 
وی خاطر نشان کرد: امروزه به دلیل شرایط خاص جامعه و برخی بدعت ها و فرهنگ های غلط زندگی که به دور از سبک زندگی گذشته گان و نیاکانمان می باشد به ترویج سنت های حسنه و جاریه ماندگار در بین مردم مورد تاکید است. 
دبیر موسسه مردم نهاد پیشگامان زندگی نوین افزود: امروزه مهمترین عامل بالا رفتن سن ازدواج را برخی سنت های غلط در بین مردم عنوان کرد و افزود: امروزه حتی برخی مراسمات و برنامه ها در زندگی مردم ما رواج دارد که نه ریشه اسلامی و نه ایرانی دارد. 
میرجوادخانی در ادامه به اساسنامه موسسه اشاره کرد و افزود: استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی و فعالین اجتماعی و مسئولین محترم در برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی و دوره های دانش افزایی جوانان، برگزاری نمایشگاه برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و مهارتهای زندگی در بین آحاد جامعه، تهیه گزارش از وضعیت زندگی اسلامی ایرانی جوانان استان و ارائه آن به مراجع مربوطه،  اطلاع رسانی و اگاهی بخشی زندگی اسلامی و ایرانی در بین جوانان و آحاد جامعه از طریق ایجاد سایت ،گاهنامه ،بروشور و شبکه های اجتماعی و تولید محصولات فرهنگی و سمعی بصری اعم از پوستر، نماهنگ، کاریکاتور، عکس، فیلم در راستای تقویت و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی،  تشکیل کمیته و کارگروه های تخصصی و نشست های گفتگو در محلات با موضوع ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی،  برگزاری جلسات، جشنوارها، همایش ها – سمینار و نشست های تخصصی در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی ، زندگی پایدار و ازدواج آسان،  برگزاری کارگاههای آموزشی سبک زندگی اسلامی و ایرانی در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ایجاد بانک اطلاعاتی اطلس آسیب های فرهنگی و اجتماعی برای مناطق اردبیل جهت ایجاد عملیات منسجم و هماهنگ فرهنگی اجتماعی از اهم برنامه های این موسسه در چشم انداز آینده می باشد. 
دبیر موسسه مردم نهاد تاکید کرد: برگزاری برنامه ها به همت مسئولین و حمایت آنها نیاز دارد تا بتوان باری که بر روی دستگاه های اجرایی در مورد امورات فرهنگی و اجرایی است از آن کاسته شود. 
میرجوادخانی در ادامه به آمادگی این موسسه برای همکاری با دیگر موسسات مردم نهاد و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و عموم مردم اشاره و خاطر نشان کرد: مطمئنا مردمی بودن و از بتن و متن مردم بودن این موسسات از جمله امتیازات بشار می رود که این خود باعث می شود شور و شکوه خاصی به برنامه ها داده شود. 
وی در پایان به برنامه های این موسسه برای سال ۹۷ اشاره کرد و افزود : امسال برنامه های متنوعی در حوزه خانواده، ازدواج، اجرای کارگاه ها، دوره ها، جشنواره و همایش ها در استان اردبیل خواهیم داشت.